لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه

داشتن سینه برجسته و خوش فرم یکی از ویژگی های اندام زیبا در بانوان است. از این رو، بسیاری از افراد که از سایز سینه خود رضایت کافی ندارند، به دنبال روش هایی برای بزرگ کردن سینه ها هستند. معمولا بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه یکی از روش های بزرگ کردن پستان شناخته می شود. اما لازم است بدانید که استفاده از این روش برای تغییر اندازه و بزرگ کردن سینه ها از دید اکثر جراحان زیبایی سینه از جمله دکتر فرهاد موسی زاده توصیه نمی شود.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه شامل برداشتن سلول های چربی از برخی نواحی بدن و انتقال آن به سینه ها است. البته تنها بخشی از سلول های چربی که در محل سینه ها تزریق می شوند زنده مانده و بقیه آن ها توسط بدن پاکسازی خواهند شد. ممکن است این گونه برداشت شود که چون از چربی بدن خود بیمار برای بزرگ کردن سینه استفاده می گردد، خطر به حداقل می رسد؛ در حالی که این گونه نیست.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اثر تزریق چربی به سینه برای افزایش سایز پستان به وجود آید، سخت شدن تشخیص بافت های سالم از بافت های مشکوک پستان است. در اصل، در بسیاری از افرادی که اندازه سینه را با تزریق چربی افزایش می دهند، تشکیل کیست های چربی امری اجتناب ناپذیر است. از این رو، در هنگام انجام غربالگری سرطان پستان، ممکن است تشخیص توده های خطرناک از کیست های چربی سخت گردد. به طوری که گاهی لازم است فرد تا مرحله بیوپسی پستان هم پیش رود. از سوی دیگر ممکن است برخی بافت های مشکوک به موقع تشخیص داده نشده و سلامت فرد را به خطر اندازد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی آسیب های ناشی از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی بپردازیم. خواهیم دید که انجام روش تزریق چربی می تواند بسیار خطرناک باشد و بهتر است از روش های دیگر با عوارض کمتر استفاده نمود.

آنچه در ادامه درباره تزریق چربی به سینه خواهید خواند:

چرا تزریق چربی به سینه برای افزایش سایز پستان از سوی بهترین جراحان زیبایی توصیه نمی شود؟

به طور کلی، تزریق چربی به سینه به خودی خود خطرناک نیست؛ اما تاثیرات و اختلالاتی که ممکن است به وجود آورد، می تواند زندگی فرد را تهدید کند. لازم است بدانید که تنها 30 درصد از چربی های تزریق شده در هر جراحی در محل مورد نظر جذب می شوند. سلول های چربی دیگر که در اصل سلول های مرده هستند، در نهایت به حالت مذاب در آمده و پاکسازی می شوند. بنابراین، افرادی که با تزریق چربی به سینه به دنبال افزایش سایز پستان هستند، ممکن است مجبور شوند این جراحی را چندین بار تکرار کنند.

یکی از مهم ترین خطراتی که تزریق چربی به سینه می تواند داشته باشد، دشوار کردن تشخیص توده های بدخیم پستان است. در بسیاری از موارد، تزریق چربی به سینه باعث می شود تا ضایعاتی چون کلسیفیکاسیون و کسیت های چربی شکل بگیرند. این ضایعات معمولا در تصویر ماموگرافی پستان به صورت یک مه سفید دیده می شوند و بنابراین، تشخیص توده های مشکوک را دشوار می سازند. حتی در برخی موارد ممکن است توده های بدخیم پستان مخفی مانده و تشخیص و درمان آن ها دیرتر از موعد انجام گیرد و زندگی فرد را تهدید کند.

همچنین، گاهی در غربالگری سرطان پستان و انجام معاینات فیزیکی پستان ممکن است کیست های چربی ناشی از تزریق چربی به سینه به عنوان تومور تشخیص داده شوند. اگر این توده ها در ماموگرافی نیز به صورت نامفهوم نمایش داده شوند، لازم است فرد برای بیوپسی پستان آماده شود. مسلما نگرانی های ناشی از تمام مراحل تشخیص نوع توده می تواند برای فرد، استرس و نگرانی زیادی به همراه داشته باشد.

تزریق چربی به سینه برای افزایش سایز پستان

عمل جراحی تزریق چربی به سینه چه خطراتی دارد؟

به طور کلی، جراحی زیبایی تزریق چربی به سینه نیز مانند هر عمل جراحی دیگری عوارضی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

خطر نکروز چربی

وقتی در اثر آسیب به سلول های یک بافت، سلول های آن بافت بمیرند، نکروز اتفاق می افتد. بنابراین، نکروز چربی نیز به معنای مرگ سلول های چربی است. نکروز زمانی رخ می دهد که سلول های چربی اکسیژن کافی از خون دریافت نکنند و در نتیجه بمیرند. در اثر ایجاد نکروز چربی در سینه، آبسه، حباب ها وتوده هایی در بافت سینه ایجاد می شوند که منجر به علائم ناخوشایند زیر خواهند شد:

  •  توده های دردناک
  •  توده های کیستیک از جنس چربی
  •  ترکیبی از توده های کیستیک و کلسیفیکاسیون
  •  قرمزی اطراف توده ها
  •  توده های کلسیفیکاسیون سخت
  • ایجاد اسکار
  •  کبودی اطراف توده ها
  •  احساس درد گاها در بافت اطراف
  •  تغییر رنگ پوست
  • ایجاد ناهمواری در پوست سینه
  •  تغییر در شکل و ظاهر سینه

ممکن است در ابتدای کار توده های چربی به وجود آمده شبیه به توده های سرطانی به نظر برسند با سرطان سینه اشتباه گرفته شود. بنابراین، طبیعی است که پزشک متخصص مراحل تشخیصی را به طور کامل طی کند. در صورت تشخیص قطعی نکروز چربی، باید یک فرایند درمانی موثر برنامه ریزی شود.

نکروز چربی ممکن است خود به خود رفع شود و یا تنها به بررسی های دوره ای نیاز داشته باشد. اما مواردی نیز وجود دارد که پزشک باید طی یک عمل جراحی، توده های نکروز حاصل از عمل بزرگ کردن سینه با تزریق چربی را خارج کند.

خطر بروز عفونت

روش تزریق چربی به سینه را می توان به عنوان یک روش با کمترین تهاجم به حساب آورد. اما خطر عفونت در هر عمل جراحی ممکن است وجود داشته باشد. در عمل تزریق چربی نیز امکان ایجاد عفونت در محل برش های استخراج یا محل تزریق چربی وجود دارد. هر چند احتمال بروز این گونه عفونت ها ناچیز است، با این حال نمی توان امکان بروز آن را نادیده گرفت.

یکی از جنبه های دیگر جراحی تزریق چربی به سینه که می تواند احتمال بروز عفونت هر چند به صورت ناچیز را در پی داشته باشد، امکان رد کردن چربی تزریق شده است. این مساله با توجه به اینکه چربی از بافت بدن خود شخص است تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. اما بهتر است از قبل از جراحی تزریق چربی به سینه، این احتمال را نیز در نظر داشته باشیم.

خطر بروز عفونت مخصوصا در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا سیگار و مواد مخدر دیگر استفاده می کنند، بیشتر از دیگران است. بنابراین، پیش از اقدام برای جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه با تزریق چربی، حتما درباره این موارد با پزشک خود صحبت کنید.

ایجاد عفونت در اثر تزریق چربی به سینه

خطر باز جذب چربی

در عمل زیبایی تزریق چربی به سینه ها، بدن با چربی های تزریق شده مانند چربی های موجود در نواحی دیگر رفتار می کند. چون چربی به کار برده شده از بدن خود شخص است. بنابراین، ممکن است بدن طی فرایندهای مختلف، بخشی از چربی تزریق شده را جذب کند. معمولا 50 درصد از چربی های تزریق شده طی همین فرایند جذب می گردد و نتایج جراحی تزریق چربی به سینه را به تدریج تغییر می دهد. این مساله باعث می شود تا اندازه سینه در طول چند ماه بعد از عمل جراحی کاهش پیدا کند.و باعث بدشکلی و عدم تقارن سینه ها شود

ممکن است برای رفع این مشکل حجم چربی بیشتری به سینه تزریق شود. این کار با اینکه می تواند مشکل جذب چربی را بر طرف کند، اما احتمال بروز خطر نکروز چربی را بسیار بیشتر خواهد کرد.

تزریق چربی به سینه در چه مواردی مفید است؟

علی رغم همه آسیب ها و مضرات ناشی از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه، در موارد محدودی می توان از این روش استفاده نمود. برای مثال، افرادی که در اثر جراحی ماستکتومی و پرتو درمانی کیفیت پوست خود را از دست داده اند، می توانند با تزریق چربی به سینه زیر نظر یک پزشک جراح مطمئن، پوست سینه خود را ترمیم نمایند. این روش معمولا در افرادی که قصد انجام جراحی بازسازی پستان دارند، جراحی مفیدی به حساب می آید.

همچنین، گاهی ممکن است افراد بعد از جراحی بازسازی پستان، در برخی نواحی تغییر شکل هایی داشته باشند. در این گونه افراد نیز یک پزشک جراح مجرب از روش تزریق چربی به سینه استفاده می کند تا تغییر شکل سینه ها را جبران نموده و فرمی مناسب برای سینه ایجاد کند.

یکی از بهترین راه‌های بزرگ کردن سایز پستان، استفاده از پروتز پستان است که در مطلب دیگری به طور کامل آن را توضیح داده‌ایم.

عوارض جراحی تزریق چربی به سینه کدام اند؟

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی، علاوه بر خطرات احتمالی، عوارض مختلفی می تواند داشته باشد. این جراحی معمولا با بی حسی موضعی انجام می گیرد و از این نظر خطری ندارد. با این حال، برخی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است بعد از عمل تزریق چربی به سینه به وجود آید عبارت اند از:

  •  تاری دید
  •  سرگیجه
  •  سردرد
  •  ضعف عضلانی
  •  بی حسی و کسلی

بررسی سوابق پزشکی بیمار توسط جراح متخصص پیش از انجام جراحی تزریق چربی به سینه، می تواند بروز خطرات ناشی از آن را کاهش دهد. زیرا بر اساس تشخیص پزشک جراح ممکن است در روزهای پیش از عمل لازم باشد مصرف برخی داروها مانند رقیق کننده های خون و داروهای ضدالتهاب قطع گردد.

عوارض جراحی تزریق چربی

بهترین متخصص جراحی زیبایی پستان در تهران

انجام انواع جراحی های زیبایی پستان باید با آگاهی کامل از عوارض و نتایج آن انجام گیرد. مراجعه و مشاوره با یک پزشک معتمد و معتبر می تواند سطح آگاهی افراد را درباره انجام این نوع جراحی ها بالا ببرد. دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین جراحان متخصص در زمینه جراحی زیبایی پستان به حساب می آیند. از این رو، افراد علاقمند به جراحی زیبایی پستان می توانند درباره انجام بهترین روش بزرگ کردن سینه با دکتر فرهاد موسی زاده مشورت نمایند. لازم به ذکر است که ایشان تزریق چربی به سینه برای بزرگ کردن اندازه پستان را به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. شما می‌توانید انواع جراحی زیبای پستان را انجام دهید ولی بهتر است قبل از استفاده از هر روشی نسبت به اطلاع داشتن از مزایا و معایب آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

جهت دریافت نوبت و یا اطلاع از نحوه مراجعه به دکتر موسی زاده متخصص پستان در تهران می توانید به قسمت نوبت دهی یا تماس با دکتر در همین وبسایت مراجعه کنید.

منابع

healthline

buckheadplasticsurgery

clevelandclinic

drkarenhorton

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.