لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بزرگ کردن و فرم دهی سینه با پروتز

بزرگ-کردن-و-فرم-دهی-سینه-با-پروتز

در دنیای امروز انجام انواع جراحی های زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. جراحی بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن یکی از پر طرفدارترین عمل های زیبایی به حساب می آید. جراحی بزرگ کردن سینه به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک زیادی می کند. این نوع جراحی زیبایی به روش های مختلفی انجام می گیرد. تزریق ژل، تزریق چربی و استفاده از انواع پروتز سینه روش های رایجی هستند که برای زیباتر کردن و بزرگ کردن سینه ها به کار می روند. البته بر اساس نظر برخی از پزشکان مطرح نظیر دکتر فرهاد موسی زاده روش تزریق چربی به هیچ عنوان توصیه نشده و تنها در موارد خیلی خاص آن هم با تایید پزشک متخصص می تواند مفید باشد.

بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن با پروتز از بهترین روش هایی است که افراد برای تغییر اندازه و زیباتر کردن سینه ها می توانند به کار ببرند. جراحی بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن برای افراد مختلف می تواند به کار رود. برای مثال، بیمارانی که طی سرطان سینه، تمام یا بخشی از بافت سینه خود را از دست داده اند، کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب می شوند.

انواع روش های جراحی بزرگ کردن سینه

 

برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. یک پزشک متخصص بر اساس شرایط جسمانی و سابقه پزشکی بیمار بهترین روش را برای او انتخاب می کند. برخی از رایج ترین روش های بزرگ کردن و فرم دهی سینه عبارت اند از:

  •  تزریق ژل به سینه (توصیه نمی شود)
  • استفاده از پروتز سینه
  •  تزریق چربی به سینه (توصیه نمی شود)
  •  لیفت سینه در صورت کافی بودن بافت سینه

هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما اگر توسط بهترین متخصص پستان انجام گیرند، عوارض  آن ها به حداقل خواهد رسید. از بین این روش ها بهترین نوع عمل بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن، استفاده از پروتز سینه است. عوارض پروتز سینه بسیار نادر است اکثر پزشکان متخصص پستان مانند دکتر فرهاد موسی زاده روش بزرگ کردن سینه با پروتز سینه را برای علاقمندان توصیه می کنند.

انواع-روش-های-جراحی-بزرگ-کردن-سینه-

 

انواع پروتز سینه کدام اند و بزرگ کردن سینه با کدام پروتز طبیعی تر است؟

بر اساس نظر سازمان غذا و داروی آمریکا، پروتزهای سیلیکونی بسیار مفید بوده و بدون نگرانی می توان از آن ها استفاده کرد. انواع پروتز سینه سیلیکونی با شکل های مختلفی تولید می شوند. پروتز سینه گرد یا پروتز سینه راند (Round) از انواع رایج پروتزهای سیلیکونی هستند. البته پروتزهای دیگری نیز با شکل اشک وجود دارند که جراحی با کمک آن ها، طبیعی تر از انواع دیگر به نظر می رسند. ساختار پروتزهای اشکی شکل به گونه ای است که احتمال چرخیدن پروتز را نیز به حداقل می رساند.

 

کدام-پروتز-طبیعی-تر

بزرگ کردن سینه با پروتز سینه چه مراحلی دارد

عمل بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن با استفاده از پروتز سینه فرایند نسبتا پیچیده ای دارد. این جراحی باید تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد تا بیمار دردی احساس نکند. نوع برش هایی که باید برای این جراحی انجام گیرد، می تواند متفاوت باشد. از این رو، معمولا پزشک جراح قبل از انجام جراحی درباره برش های ایجاد شده و نحوه جراحی با بیمار صحبت می کند. البته در هر حال، برش ها باید به گونه ای ایجاد شوند که بعد از طی کردن دوران بهبودی، کمترین اسکار را بر جای بگذارند.
طی عمل ایمپلنت پروتز سینه لازم است برشی در مناسب ترین ناحیه سینه ایجاد گردد. پروتز مورد نظر از طریق این برش ها به بافت سینه اضافه شده و یا به جای آن قرار می گیرد. از مهم ترین برش هایی که ممکن است پزشک جراح برای شروع عمل ایمپلنت پروتز سینه ایجاد کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برش پری آرئولار (Periareolar) یا برش دور هاله پستان که در اطراف ناحیه رنگی نوک سینه ایجاد می گردد.
  • برشی که در چین سینه ای تحتانی و انتهای آن ایجاد می شود و در اصطلاح پزشکی آن را اینفِرا ماماری (Inframammary ) می نامند.
  •  برشی که در زیر بغل فرد ایجاد می گردد و به Transaxillary شناخته می شود.
  •  استفاده از روش تابا
    هر یک از این برش ها در نواحی نسبتا حساسی ایجاد می گردند. بنابراین، ممکن است برای بیمار کمی نگرانی به وجود آید. به همین دلیل بهتر است پیش از عمل با پزشک خود درباره مزایا و معایب انواع برش ها صحبت کنید. پس از پایان جراحی، لازم است سینه ها با یک سینه بند محکم بسته شوند. احساس درد و سفتی در سینه ها، مخصوصا در روزهای اولیه پس از جراحی، امری طبیعی است و ممکن است تا چند روز پس از عمل ادامه داشته باشد. اما جای نگرانی نبوده و با اتمام دوره نقاهت بهبود می یابد.

بزرگ-کردن-سینه-با-پروتز-سینه

مزایای بزرگ کردن سینه با پروتز

بزرگ کردن سینه و شکل دادن به آن به کمک پروتز یا هر روش دیگری باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می گردد. مخصوصا در مواردی که فرد در اثر بیماری سرطان پستان تمام یا بخشی از سینه خود را با روش ماستکتومی برداشته و از دست داده باشد. طبیعی است که کاشت پروتز سینه می تواند از نظر روحی احساس رضایت و اعتماد به نفس را در او زنده نماید.

جراحی بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن با پروتز یکی از کم عارضه ترین روش های جراحی زیبایی پستان است. این مساله از دید بسیاری از پزشکان متخصص پستان از جمله دکتر فرهاد موسی زاده قابل تایید است. با این حال، بررسی وضعیت بیمار برای انجام این جراحی ضروری است.

مواردی مانند ضربه شدید به سینه که می تواند پروتز را پاره کند، نتیجه آن را از بین خواهد برد. همچنین، اگر فرد دچار چاقی یا لاغری شود و یا به هر دلیلی فیزیک بدن وی تغییر کند ممکن است نتیجه حاصل از عمل زیبایی پروتز سینه دستخوش تغییر گردد. در صورتی که این گونه موارد رخ ندهد، نتیجه عمل زیبایی پروتز سینه می تواند تا آخر عمر دوام داشته باشد. به همین دلیل، افراد می توانند با بزرگ کردن سینه به کمک پروتز، تا سالیان طولانی از نتیجه آن لذت ببرند.

در مورد طول عمر پروتز سینه در مطلب دیگری با جزییات بیشتری توضیح دادیم.

 

بزرگ کردن سینه با چربی بهتر است یا پروتز سینه؟

بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن با استفاده از پروتز سینه تقریبا برای همه افراد قابل استفاده است. اما بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی از دید اکثر متخصصان از جمله دکتر فرهاد موسی زاده روش مناسبی به حساب نمی آید. به طور کلی، امروزه روش های تزریقی مانند تزریق چربی و تزریق ژل برای بزرگ کردن سینه روش هایی منسوخ به حساب می آیند.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اثر تزریق چربی به سینه به وجود آید، عدم تشخیص صحیح توده های بدخیم در پستان است. در واقع، بافت های چربی اضافه شده به پستان می تواند تشخیص توده های جدید را دچار مشکل سازد. حتی ممکن است فرد را ناچار به انجام تصویربرداری ها و بیوپسی های غیرضروری نماید.

از سوی دیگر، گاهی افراد سیستم ایمنی ضعیفی داشته و در مقابل تزریق چربی دچار عفونت یا آبسه در ناحیه سینه می شوند. بنابراین، روش تزریق چربی نسبت به بزرگ کردن سینه با پروتز یک روش خطرناک با تاثیر نامعلوم محسوب می شود. به این ترتیب، اگر به دنبال انتخاب بهترین روش بزرگ کردن سینه هستید، روش ایمپلنت پروتز سینه یا کاشت پروتز سینه روش مناسب تری به شمار می رود.

 

بزرگ-کردن-سینه-با-چربی-بهتر-است-یا-پروتز-سینه

 

نتیجه گیری

جراحی زیبایی سینه از پر طرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود. از بین روش های تزریق ژل، تزریق چربی و کاشت پروتز سینه برای بزرگ کردن سینه، کاشت پروتز سینه یک روش تایید شده و موثر است. بنابراین، اگر از آن جمله افرادی هستید که قصد دارید برای بزرگ کردن و فرم دهی سینه خود اقدام کنید، استفاده از ایمپلنت سینه بهترین روش به حساب می آید. این مساله از دید بهترین متخصصان جراحی زیبایی پستان مانند دکتر فرهاد موسی زاده نیز قابل تایید است. اگر به دنبال بزرگ کردن سینه با طبیعی ترین نتیجه هستید، پروتز سینه اشکی شکل مناسب ترین گزینه خواهد بود.

 

منابع:

  • https://my.clevelandclinic.org/health/treatments/21724-breast-implants
  • https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/breast-augmentation/about/pac-20393178

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.