لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهترین متخصص سرطان پستان

بهترین-متخصص-سرطان-پستان 2

سرطان پستان ، رایج ترین نوع سرطان و یکی از علل شایع مرگ و میر زنان در سراسر دنیاست. این سرطان در نتیجه تغییر و اختلال در سلول های بافت پستان رخ می دهد و با توجه به گرید بندی و شدت درگیری بیمار می تواند عوارض و علائم مختلفی داشته باشد. عوامل زیادی می توانند سبب ابتلای یک فرد به سرطان پستان شوند که از این دلایل می توان به عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی، پرتودرمانی و قرار گرفتن در معرض اشعه های خطرناک، و همچنین سبک زندگی ناسالم اشاره کرد.

اصلی ترین علامت سرطان پستان، تشخیص یا لمس توده یا توده های منسجم در بافت پستان است که در موارد پیشرفته به راحتی توسط متخصص سرطان پستان تشخیص است. در کنار آن، در برخی از موارد مبتلا به این عارضه ترشح مایع و گاهاً خون از نوک پستان ها مشاهده می شود. سرطان پستان در موارد متاستاز سرطان پستان یا مراحل بسیار پیشرفته می تواند سبب بروز علائمی چون درد استخوان، ورم غدد لنفاوی، تنگی نفس و زردی شود.

اگر به دنبال بهترین دکتر فوق تخصص سرطان سینه در تهران می‌گردید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید:

 

بهترین-متخصص-سرطان-پستان

چرا تشخیص زود هنگام سرطان پستان مهم است؟

مانند بسیاری دیگر از سرطان ها، تشخیص به موقع و زود هنگام سرطان پستان می تواند نقش بسیاری مهمی در اتخاذ شیوه های درمانی مؤثر داشته باشد. غربالگری سرطان پستان و آگاه سازی افراد درباره سرطان پستان یکی از اولویت های نظام های بهداشتی پیشرفته در سراسر دنیاست. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی ، زنان بالای 40 سال خصوصاً اگر سابقه خانوادگی یا زمینه های ابتلا به سرطان دارند باید تحت نظر متخصص سرطان پستان به صورت دوره ای و سالیانه تحت آزمایشات و معاینات بالینی قرار گیرند.

خود آزمایی پستان در منزل یکی از روش های تشخیص زودهنگام سرطان پستان است و می تواند پیش از هر گونه مراجعه به پزشک ، به تشخیص زودهنگام علائم ابتلا به سرطان پستان کمک کند. در کنار خود آزمایی، انجام آزمایشات دوره ای ماموگرافی و سونوگرافی پستان در افراد بالای چهل سال می تواند سرطان را پیش از رسیدن به مراحل خطرناک تشخیص دهد. در صورت لمس توده های منسجم در پستان و مشاهده ناهنجاری در پستان های خود ، سریعاً به بهترین متخصص سرطان پستان مراجعه کنید.

توده‌های موجود در پستان به دو دسته توده های خوش خیم پستان و توده های بد خیم پستان تقسیم می‌شوند.

روش های درمان سرطان پستان

های-درمان-سرطان-پستان

انتخاب روش مناسب برای درمان سرطان پستان تا حد زیادی به میزان پیشرفت سرطان و شرایط جسمانی بیمار بستگی دارد. با این حال عمده روش های درمانی برای مقابله با این سرطان به صورت ترکیبی از انواع روش های مختلف شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی و درمان با استفاده از داروهای هدفمند انجام می شود.

جراحی در بسیاری از مواقع به عنوان آخرین و قطعی ترین راهکار و با هدف حذف تومور و بافت های اطراف آن به منظور جلوگیری از پیشروی سرطان و سرایت آن به سایر بخش های بدن از طریق شبکه لنفاوی انجام می شود. در گذشته جراحی سرطان پستان به عمل ماستکتومی یا پستان برداری محدود می شد. در این روش کل بافت پستان شامل لوبول ها، داکت ها، بافت چربی به همراه نوک پستان و هاله اطراف آن به اضافه بخشی از غدد لنفاوی بدن حذف می شد. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی، در بسیاری از موارد نیازی به برداشتن کل پستان نیست و با استفاده از عمل لامپکتومی می توان بخش عمده ای از بافت پستان را حفظ کرد.

در مورد تفاوت ماستکتومی و لامپکتومی در مطلب دیگری به تفصیل نوشتیم که می‌توانید مطالعه کنید.

جراحی پستان گاهی نیز به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه صورت می گیرد. این جراحی در زنانی که سابقه خانوادگی و ریسک بالای ابتلا به سرطان پستان ذارند انجام می شود. در طول این عمل، کل بافت پستان توسط جراح و متخصص سرطان سینه برداشته می شود و به طور همزمان فرایند ترمیم پستان با استفاده از پروتز یا تزریق چربی انجام می شود.

بعد از خارج شدن بافت پستان می‌توان با استفاده از بازسازی پستان، شکل ظاهری پستان را به حالت اولیه برگرداند که این عمل در حال حاضر توسط دکتر موسی زاده در بهترین کلینیک تخصص پستان ایران انجام می‌شود.

مشاوره آنلاین مستقیم با دکتر موسی زاده در واتساپ

09334376889

ویژگی های بهترین متخصص سرطان پستان

دکتر-سرطان-پستان

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود.

بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.

چگونه بهترین متخصص جراحی سرطان سینه را پیدا کنیم؟

وقتی که متوجه شدید که برای درمان سرطان پستان، نیاز است که به زیر تیغ جراحی بروید، باید برای به دست آوردن بهترین نتیجه تحقیقات خود را آغاز کنید. اولین کاری که در این مسیر باید انجام دهید، پیدا کردن بهترین جراح سرطان سینه است.

مرحله اول: شروع تحقیقات و پیش نیازها

پیدا کردن دکتر فوق تخصص سینه در تهران در نگاه اول کار بسیار ساده‌ای به نظر می‌رسد. کافیست که این عبارت را در گوگل جستجو کرده و بلافاصله نتایج بسیار زیادی را در گوگل مشاهده خواهید کرد. ولی شاید یکی از بهترین کارهایی که باید انجام دهید، این است که در ابتدا سری به نظرات بیماران در مورد آن پزشک در شبکه‌های اجتماعی یا سایت آن متخصص بزنید.

اگر شخصی را می‌شناسید که به تازگی روند درمان بیماری خود را آغاز کرده یا به انتها رسانده است، می‌توانید نظر آن‌ها را نیز جویا شوید.

به هر حال شما نیاز دارید که مطمئن شوید، دکتر فوق تخصص سرطان سینه که انتخاب کردید، در تمامی زمینه‌ها حاذق و با تجربه باشد. این شخص باید:

  • با یک بیمارستان یا کلینیک سرطان سینه همکاری داشته باشد
  • فلوشیپ تخصصی در این زمینه داشته باشد
  • تخصص اصلی وی جراحی سرطان و به خصوص جراحی سرطان پستان باشد
  • در این زمینه فعالیت مستمر داشته باشد و از آخرین متد درمانی سرطان پستان اطلاع داشته باشد

اگر هنوز نتوانستید چنین شخصی را پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که بیوگرافی دکتر فرهاد موسی زاده را مطالعه نمایید و یک وقت مشاوره را در بخش نوبت دهی کلینیک ایشان، برای خود رزرو نمایید.

مرحله دوم: مشاوره با پزشک

معمولا در یک یا چند جلسه قبل از عمل جراحی، شما باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید. در این مرحله شما باید سوالات زیر را از پزشک خود پرسیده و در مورد روند درمان خود اطلاعات بیشتری را کسب کنید:

  • روش عمل به چه صورتی است؟
  • عمل جراحی چه مقدار زمان می‌برد و بعد از عمل چه شرایطی را تجربه خواهم کرد؟
  • شما تا به حال چند نفر را به این روش عمل کردید و درصد رضایت از این عمل چقدر است؟
  • آیا بعد از عمل نیاز به ادامه درمان به روش دیگری مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی هستم؟

معمولا در این جلسات، باید با پزشک خود بیشتر آشنا شویم و بفهمیم که آیا با وی می‌توانیم به راحتی ارتباط برقرار کنیم یا خیر. در صورتی که پزشک متخصص جراحی سرطان پستان که شما انتخاب کردید، به تمام صحبت‌های شما گوش کرده و دغدغه‌های شما را متوجه شده و پاسخ کاملی به آن‌ها دهد، می‌توانید عمل خود را به دستان وی بسپارید.

مرحله سوم: ویژگی‌های دیگر مهم

حالا که در آخرین مرحله انتخاب بهترین دکتر تشخیص سرطان سینه هستید، به عنوان نکته آخر موارد زیر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین پزشک را برای جراحی خود انتخاب کنید.

1- اگر جنسیت پزشک برای شما مهم است، این موضوع را قبل از مشاوره در نظر بگیرید. در حال حاضر پزشکان مرد و پزشکان خانم بسیار زیادی هستند در این حیطه در حال فعالیتند و شما می‌توانید بسته به ترجیح خود از یک جراح آقا یا جراح خانم استفاده کنید.

2- اگر حفظ حریم خصوصی شما مهم است، این موضوع را به اطلاع پزشک برسانید و از این مطمئن شوید که اسرار پزشکی شما تا مادامی که جان شما به خطر نیافتاده است، بین شما و پزشک مخفی نگه داشته خواهد شد.

3- یکی از مهمترین ویژگی‌های پزشک انتخابی این است که نباید منافع شخصی خود را نسبت به جان و سلامتی بیمار ارجح تر بداند و برای درمان بیمار از هیچ کاری فروگذاری نکند.

4- مطب پزشک باید آرام، دلنشین و در یک کلام دوست داشتنی باشد. یادتان باشد که شما قرار است چندین بار به این محل مراجعه کنید.

5- داشتن تجربه بالا برای عمل جراحی سرطان در کنار دانش روز، می‌تواند پزشک شما را از دیگران متمایز کند.

6- با توجه به جو بسیار سنگین بیماری سرطان پستان، بهتر است پزشک شما خوشرو، مهربان و دلسوز باشد تا شما بتوانید در کنار ایشان آرامش روانی زیادی را تجربه کنید.

7- داشتن برنامه ریزی دقیق و اجرا کردن آن توسط پزشک و کلینیک می‌تواند خیال شما را از بالا بودن کیفیت پروسه درمانی، راحت کند.

8- رضایت داشتن بیماران و مراجعان قبلی می‌تواند خیال شما را از بابت انتخاب پزشک تا حد بسیار زیادی راحت کند. پس پیشنهاد می‌کنیم از زمان انتظار در مطب برای صحبت با بیماران قبلی پزشک استفاده کنید.

سخن آخر بهترین دکتر سرطان پستان

این روزها دیگر سرطان پستان یک بیماری ناشناخته نیست و روش های جدیدی برای درمان آن کشف شده است که عوارض کمتری به همراه دارند و می توانند در کنار تأثیر بالا، زیبایی و اعتماد به نفس را در بیماران حفظ کنند. البته آگاهی در مورد این بیماری و تلاش در تشخیص به موقع سرطان در مراحل اولیه هنوز مهم ترین عامل در درمان قطعی این بیماری است. یکی از مهمترین عوامل در درمان مؤثر سرطان سینه، انتخاب بهترین متخصص جراحی سرطان پستان است. فردی که در طول فرایند درمان شما را همراهی کند و با ارائه مشاوره دقیق و تخصصی، خیال شما را از بابت تأثیرگذاری اقدامات درمانی راحت کند.

دکتر  فرهاد موسی زاده ، یکی از بهترین متخصصین  جراحی پستان می باشند. ایشان فارغ التحصیل جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1384 و دارای مدرک فلوشیپ تخصصی از دانشگاه تورنتو کانادا هستند. در طول مدت پانزده سال فعالیت تخصصی در زمینه جراحی های داخلی، جراحی زیبایی پستان و جراحی سرطان پستان، دکتر موسی زاده با موارد متعددی از بیماران مختلف روبرو شده اند و تجارب بسیار ارزشمندی کسب کرده اند.  برای دریافت مشاوره و  آگاهی از روش های نوین درمان سرطان پستان می توانید به صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده مراجعه کنید و یا با مطب ایشان تماس بگیرید.

برای مشاوره با دکتر فرهاد موسی زاده کافیست از طریق صفحه نوبت دهی ما اقدام نمایید. دکتر فرهاد موسی زاده فوق تخصص سرطان سینه در تهران است و شما می‌توانید از مشاوره حضوری با ایشان بهره مند شوید.

 منابع

https://www.verywellhealth.com/choosing-a-breast-surgeon-430101

https://www.healthline.com/health/breast-cancer-doctors-specialists

9 دیدگاه دربارهٔ «بهترین متخصص سرطان پستان»

  1. سلام دکتر مادر من که ۵۳ سال دارد سرطان سینه دارد اما مشخص نشده چه مقدار در بدن او سرایت کرده است وهنوز ما برای درمان دستور العملی درحال حاضر نداریم در استخوان های کمر ومهره های کمر واستخوان لگن درد شدید ی داشت که ما اجبارا به بیمارستان امام خمینی رفتیم که به ما اطلاع دادن مادرم دچار این بیماری هستند اگر امکان هست به ما راهنمایی کنید ممنون ازشما

    1. دکتر فرهاد موسی زاده
      دکتر فرهاد موسی زاده

      سلام وقت بخیر لطفا با تمامی مدارک و گرافی ها به مطب مراجعه نمایید تا مادر محترم مورد معاینه بالینی قرار گیرند

  2. باسلام من در سمت راست سینه یک توده سفت است که نمونه برداری شد دکتر گفت باید توده هرچه زودتر بیرون بیاد ولی زیر بغل هیچ چیز نبود در ناماگرافی و سونوگرافی خوش خیم زده بود ولی در جای دیگر که دورباره سونوگرافی انجام دادم منفی بود ولی با نمونه برداری دکتر بدون اینکه بگوید خوش خیم یا بدخیم گفت خوب نیست باید با عمل جراحی باید داشته شود و اول باید آزمایش بدهید و قبل از آن آزمایش هسته ای زیر بغل که مطمئن شود مشکلی زیر بغل نباشد به نظر شما چرا دکتر جواب درستی به من نداد

  3. سلام
    من صابره هستم و در کابل افغانستان زندگی میکنم، بیست و چهار سال سن دارم و در فامیل ما هم هنوز کسی سرطان سینه نداشته اما مدت دوماه شده احساس میکنم یک چیزی شبیه یک دانه بزرگ زیر بغل
    چپم رشد میکنه و گاهی اوقات هم درد داره. خیلی میترسم سرطان سینه داشته باشم چونکه به سینه چپم هم مشکوکم.
    میشه راهنمایی کنین!
    تشکر.

  4. سلام
    من سینه راستم توش یه چیز سفته که الان متورمه و درد داره و حتی متورم تر از چپیه هستش البته چند شبی روش خوابیدم و حدسم اینه که درد و تورمش بخاطر اونه، به نظرتون کیست هست یا چیز دیگه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.