لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انواع جراحی زیبایی سینه برای خوش فرم و گرد کردن سینه

معرفی انواع جراحی زیبایی سینه

امروزه انجام جراحی زیبایی سینه با هدف زیبا سازی به یک امر رایج تبدیل شده است. البته در بسیاری از موارد ممکن است فرد بعد از یک دوره بیماری سخت نظیر سرطان پستان، ناچار به انجام این نوع جراحی ها شود. در هر حال، انجام جراحی زیبایی سینه برای همه افراد امکان پذیر است و هر شخص بنا بر هدف خود می تواند یکی از روش های جراحی زیبایی پستان را انتخاب نماید.

انجام جراحی زیبایی سینه ممکن است با هدف کوچک کردن، بزرگ کردن و یا بازسازی پستان انجام گیرد. هر یک از این روش های جراحی زیبایی سینه در نهایت منجر به خوش فرم و گرد شدن سینه ها خواهد شد. البته با این شرط که توسط یک پزشک جراح پستان ماهر و مجرب انجام گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روش های جراحی زیبایی پستان بپردازیم. خواهیم دید که عملکرد هر یک از روش های جراحی زیبایی سینه چگونه است و چطور به خوش فرم و گرد شدن سینه ها کمک می کنند.

هدف از انجام جراحی زیبایی سینه چیست

جراحی های زیبایی سینه مانند عمل زیبایی بینی و دیگر جراحی های زیبایی در ایران طرفداران بسیاری دارد. جراحی زیبایی سینه و  انواع جراحی های پزشکی که باید بر روی سینه ها انجام گیرند، اهداف مختلفی را دنبال می کنند. این جراحی ها در اشخاص مختلف قابل انجام است. اما دلیل انجام آن ها می تواند درمانی و یا غیردرمانی باشد. از دلایل درمانی انجام جراحی زیبایی سینه می توان به بازسازی سینه ها پس از سرطان و جراحی انکوپلاستی اشاره کرد.
اما گاهی جراحی سینه با هدف زیبا سازی، قرینه کردن، خوش فرم و گرد کردن سینه ها انجام می گیرد. برخی از مهم ترین اهداف انجام جراحی زیبایی سینه عبارت اند از:

هر یک از این روش ها بنا بر نیاز افراد، انتخاب شده و توسط یک جراح زیبایی پستان انجام می گیرد. البته گاهی ممکن است بر اساس شرایط پزشکی و جسمانی بیمار، نتوان آن ها را انجام داد. در این صورت باید به پزشک خود اعتماد کرده و با توجه به نظر وی برای انجام جراحی زیبایی سینه اقدام نمایید.

 

هدف از انجام جراحی زیبایی سینه چیست

 

روش های جراحی زیبایی سینه ؛ جراحی بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی بزرگ کردن سینه

متناسب بودن اندازه سینه ها با قسمت های دیگر بدن، بر زیبایی اندام زنانه تاثیر بسزایی دارد. اما در برخی از بانوان اندازه سینه ها بیش از حد کوچک بوده و به نظر می رسد با کمی بزرگ کردن آن ها، بتوان ظاهر بهتری را ایجاد نمود. در نظر داشته باشید که این گونه مسائل می تواند بر اعتماد به نفس افراد و حتی کیفیت زندگی آن ها تاثیرگذار باشد. جراحی زیبایی سینه با هدف بزرگ کردن سینه ها گزینه مناسبی برای این گونه افراد محسوب می شود. گاهی ممکن است افراد علاوه بر کوچکی سینه ها با عدم تقارن آن ها نیز مواجه شوند. در چنین شرایطی می توان با جراحی زیبایی سینه این گونه مشکلات ظاهری را رفع نمود.

 

روش بزرگ کردن سینه ها با استفاده از ایمپلنت سینه

یکی از روش های جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها استفاده از ایمپلنت سینه است. این ایمپلنت ها در زیر یا روی عضله قفسه سینه قرار می گیرند و برجستگی پستان ها را افزایش می دهند. افرادی که قصد انجام جراحی بزرگ کردن سینه را دارند می توانند پیش از انجام عمل، به کمک پروتز های از قبل باز شده و نمونه، سایز مورد نظر خود را مشخص کنند.

 

روش بزرگ کردن سینه ها با استفاده از ایمپلنت سینه

انواع ایمپلنت سینه کدام اند؟

ایمپلنت هایی که در جراحی زیبایی پستان برای بزرگ کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند. برخی از این ایمپلنت ها عبارت اند از ایمپلنت هایی که با محلول آب نمک پر شده اند و ایمپلنت هایی که حاوی ژل سیلیکون هستند. روکش اصلی ایمپلنت ها در هر دو حالت یک پوسته سیلیکونی است. بهتر است بدانید که ایمپلنت های سیلیکونی امروزه رایج ترین نوع ایمپلنت برای بزرگ کردن اندازه سینه ها هستند. مشورت با پزشک درباره روش های جراحی، مزیت ها و معایب انواع پروتز می تواند برای بیمار بسیار مفید واقع شود.

 

انواع ایمپلنت سینه کدام اند؟

روش های جراحی زیبایی سینه ؛ جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کوچک کردن سینه

بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند عوارض ناراحت کننده ای را برای افراد در پی داشته باشد. گردن درد، درد شانه، دردهای ارجاعی به دست ها از جمله ناراحتی هایی هستند که افراد با سینه های بزرگ آن ها را تجربه می کنند. این گونه افراد بهتر است به دنبال راهی برای کاهش اندازه سینه های خود باشند. برای کوچک کردن سینه ها می توان از جراحی زیبایی سینه استفاده نمود. طی جراحی کوچک کردن سینه، جراح باید تمامی بافت ها، پوست و چربی اضافی سینه را بردارد.

بهتر است انجام جراحی کوچک کردن سینه ها بعد از دوران بارداری و شیردهی انجام گیرد تا مجددا شاهد اندازه سایز سینه ها نباشیم.

جراحی کوچک کردن سینه

 

روش های جراحی زیبایی سینه ؛ جراحی بازسازی سینه

بازسازی سینه ها را هم می توان در دسته جراحی های زیبایی سینه بررسی کرد و هم در دسته جراحی درمانی شرکت های بیمه این عمل را غیر ضروری و زیبایی می دانند اما با توجه به تاثیر شگرف این عمل بر بنیان خانواده و سلامت روانی فرد می توان آن را یک عمل ضروری و درمانی دانست، عمدتا این برای افرادی مناسب است که بافت سینه خود را به دلایلی از دست داده اند. برای مثال، بیماران مبتلا به سرطان پستان معمولا ناچار به برداشتن تمام یا بخشی از بافت سینه خود خواهند شد. پس از اتمام دوران بیماری، جای خالی بافت سینه می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. در چنین شرایطی افراد می توانند برای بازگرداندن زیبایی اندام و همچنین، به دست آوردن اعتماد به نفس خود، از جراحی زیبایی سینه با هدف بازسازی سینه استفاده کنند.
در جراحی بازسازی سینه ها، پزشک جراح تمامی قسمت های سینه شامل حجم، نوک پستان و آرئول را بازسازی خواهد کرد. همچنین، سینه ها باید از نظر حجم، کانتور، ظاهر و پوست کاملا ترمیم شوند. لازم است بدانید که در جراحی های قبلی شامل لومپکتومی و ماستکتومی ممکن است اعصاب حسی و غدد و مجاری شیری برداشته شده باشند. در این صورت نباید انتظار داشت که پس از جراحی زیبایی سینه و بازسازی سینه ها، اعصاب و غدد از دست رفته جایگزین شوند.پستان بازسازی شده تنها ظاهری طبیعی دارد و دارای عملکرد و فانکشن نیست.

 

جراحی بازسازی سینه

 

در بازسازی سینه ها برای ایجاد یک ظاهر، کانتور و حجم مناسب بهتر است از ایمپلنت های سینه استفاده نمود. برای افرادی که تنها یک سینه خود را از دست داده اند، باید یک ایمپلنت متناسب با اندازه سینه مقابل انتخاب شود. در برخی موارد نیز ممکن است اختلاف هایی بین دو سینه به وجود آید. برای رفع این مشکل پزشک جراح، برخی تغییرات را بر روی سینه دیگر نیز انجام خواهد داد.
برای افرادی که تحت جراحی ماستکتومی قرار گرفته اند، انجام جراحی زیبایی سینه با هدف بازسازی پستان پس از تکمیل درمان و پس از تایید جراح و انکولوژیست معالج بلامانع است. بررسی ها نشان می دهند که ایمپلنت های سینه هیچ تاثیری بر بازگشت سرطان نداشته و می توان تا پایان عمر از آن ها استفاده نمود. با این حال، برای خود آزمایی های پستان و یا معاینات پزشکی ممکن است آموزش هایی به بیمار داده شود.

روش های جراحی زیبایی سینه ؛ جراحی لیفت سینه یا عمل ماستوپکسی

یکی از مهم ترین روش های جراحی زیبایی سینه که به طور خاص به زیبا سازی آن ها مربوط می شود، جراحی لیفت سینه است. جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی در افرادی که دچار افتادگی پستان ها هستند، کاربرد دارد. در واقع، در برخی از افراد، پوست قدرت و انعطاف پذیری مناسبی ندارد و در نتیجه نمی تواند وزن سینه را تحمل نماید. در چنین شرایطی برای رفع افتادگی سینه ها یا پتوز سینه، انجام جراحی زیبایی پستان برای لیفت سینه ها کمک کننده خواهد بود.

افتادگی سینه ها باعث می شود تا حجم بافت پوستی سینه نسبت به حجم سینه بیشتر باشد. بنابراین، طی جراحی زیبایی لیفت سینه، پزشک جراح باید تمامی پوست اضافی سینه را بردارد.

 

جراحی لیفت سینه

 

آیا از روش هایی نظیر تزریق ژل و یا تزریق چربی می توان برای بزرگ کردن یا خوش فرم کردن سینه ها استفاده نمود؟

 

در یک کلام باید بگوییم خیر. از نظر پزشکان حاذقی از جمله دکتر فرهاد موسی زاده، استفاده از روش های تزریق ژل و تزریق چربی برای بزرگ کردن یا قرینه کردن سینه ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا روش های تزریق چربی به سینه و تزریق ژل به سینه می توانند عوارض جبران ناپذیری برای سلامت افراد در پی داشته باشند. بنابراین، بهتر است از انجام جراحی زیبایی سینه با این روش ها به شدت پرهیز کنید.
بهترین روش بزرگ کردن سینه ها استفاده از ایمپلنت های سینه است. از نظر دکتر فرهاد موسی زاده، استفاده از پروتز سینه برای زیبا سازی و بزرگ کردن سینه ها می تواند نتیجه ای طولانی مدت و حتی تا پایان عمر داشته باشد. در واقع، تا زمانی که ضربه شدیدی به پروتزها وارد نشده و پاره نشوند، می توان از نتیجه فوق العاده آن ها استفاده نمود.

منبع

 

5 دیدگاه دربارهٔ «انواع جراحی زیبایی سینه برای خوش فرم و گرد کردن سینه»

  1. سلام من سینه های بزرگی دارم اگر عمل کنم هزینش چقد میشه و اینکه برای شیر دهی مشکل به وجود نمیاد

    1. دکتر فرهاد موسی زاده
      دکتر فرهاد موسی زاده

      سلام وقت بخیر بستگی به نوع عمل و میزان بزرگی سینه ها داره و بهتره بعد از پایان دوره شیردهی انجام بشه با توجه به حجم سینه ها و نیاز بیمار دو نوع عمل ماستوپکسی و ماموپلاستی میتونه برای شما مناسب باشه

  2. سلام
    سی ساله هستم و سینه های بزرگی دارم که هم کیست دارند و هم فیبروم آدنوم و البته ازدواج هم نکردم و فرزندی ندارم . میخوام برای کوچیک سازی اقدام کنم .اما از توده های کیست و فیبروم میترسم که یه وقت بعد از پاتولوژی مشکل ساز بشن . روند جراحی برای من به چه صورت هست؟ در صورت عمل ممکنه توده ها دوباره تشکیل بشن؟ و باید به سرطان شناس هم مراجعه کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر فرهاد موسی زاده

      سلام وقت بخیر می توانید مراجعه نمایید اگر نیاز باشد حین عمل زیبایی از توده ها نمونه برای پاتولوژی ارسال می شود و به صورت کامل قبل، حین و بعد از جراحی شرایط شما بررسی می شود، هیچ جای نگرانی برای عمل زیبایی شما وجود ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.