لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

طول عمر پروتز سینه

طول عمر پروتز سینه

جراحی پروتز سینه با هدف افزایش اندازه سینه و زیباتر کردن اندام زنانه انجام می گیرد. یکی از سوالات مهم درباره این نوع جراحی این است که طول عمر پروتز سینه چقدر است. از سوی دیگر، افرادی که از این نوع ایمپلنت ها استفاده می کنند، به دنبال آن هستند تا بدانند بهترین زمان تعویض پروتز سینه چه موقعی است. در این مقاله قصد داریم به سوالات مربوط به میزان ماندگاری پروتز سینه و تاریخ انقضای پروتز سینه پاسخ دهیم.

به طور کلی، تاریخ انقضا پروتز سینه را نمی توان به طور دقیق تعیین نمود. البته کاملا مشخص است که ماندگاری پروتز سینه را نمی توان به صورت مادام العمر تضمین کرد. تجربه نشان می دهد که زمان تعویض پروتز سینه عمدتا بین از ۱۰ تا ۲۰ سال پس از جراحی، متغیر خواهد بود. این موضوع درباره پروتزهای سالین یا سیلیکون می تواند متفاوت باشد. در هر حال، بهترین منبع برای آگاهی درباره تاریخ انقضا پروتز سینه و طول عمر پروتز سینه، یک پزشک جراح پستان متخصص و مجرب خواهد بود.

در مطلب انواع جراحی زیبایی سینه، در مورد عمل های دیگر زیبایی صحبت کردیم که به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را نیز بخوانید.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه

زیبایی اندام زنانه یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند اعتماد به نفس بانوان را افزایش دهد. اندازه سینه ها نقش مهمی در افزایش جذابیت اندام زنانه دارند. از این رو ممکن است بسیاری از افراد از کوچک بودن سینه خود رنج ببرند. در چنین مواردی، بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز یا ایمپلنت سینه، یکی از بهترین و تضمینی ترین راه های بهبود ظاهر اندام زنانه محسوب می شود. برای افرادی که به دلیل سرطان پستان، ناچار به حذف یک یا هر دو سینه خود شده اند نیز استفاده از پروتز سینه راهی اصولی و مناسب خواهد بود.

هر چند نمی توان طول عمر پروتز سینه را به صورت دائمی محاسبه کرد، اما به هر حال این نوع ایمپلنت ها به مدت طولانی می توانند زیبایی اندام افراد را تضمین کنند. پروتزها در شکل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند که رایج ترین و محبوب ترین آن ها پروتز گرد نام دارد. هر شخص بنا بر سلیقه خود و البته با تایید پزشک معالج، می تواند مناسب ترین پروتز را برای خود انتخاب نماید. تاریخ انقضا پروتز سینه به برند سازنده و کیفیت محصول بستگی خواهد داشت.

برای بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز سینه، باید به یک جراح پستان  مراجعه نمایید. دقت کنید که تجربه و مهارت پزشک جراح، تاثیر بسزایی بر نتیجه جراحی، کاهش عوارض ناشی از آن و افزایش طول عمر پروتز سینه خواهد داشت.

از نظر دکتر فرهاد موسی زاده، بهترین جراح پروتز سینه در تهران، بزرگ کردن سینه با استفاده از پروتز نسبت به روش هایی مانند تزریق ژل یا تزریق چربی، بدون عارضه محسوب می شود. همچنین، بر اساس گفته دکتر موسی زاده، عوارض روش هایی مانند تزریق چربی به سینه بسیار بیشتر از مزایای ناشی از آن خواهد بود. البته این مساله درباره تزریق ژل به سینه نیز صادق است. بنابراین بهتر است افراد، روش های بسیار کم عارضه تر از جمله استفاده از پروتز سینه را به کار ببرند.

اگر به دنبال هزینه عمل پروتز سینه هستید، می‌توانید به مطلب دیگرمان مراجعه نمایید.

تاریخ انقضا پروتز سینه

تاریخ انقضا پروتز سینه

طول عمر پروتز سینه و تاریخ انقضا پروتز سینه را نمی توان به صورت دقیق تعیین نمود. با این حال، معمولا افراد می توانند به مدت ۱۰ تا ۲۰ سال از انواع ایمپلنت های سیلیکونی یا سالین استفاده کنند. البته در حدود ۲۰ درصد از افرادی که از پروتز برای بزرگ کردن سینه استفاده می کنند، پس از ۸ تا ۱۰ سال، پروتزهای خود را تعویض کرده و یا بر می دارند. این مساله از نگرانی هایی ناشی می شود که ممکن است درباره استفاده طولانی مدت از ایمپلنت یا تاریخ انقضا پروتز سینه وجود داشته باشند.

از آنجا که تخمین طول عمر پروتز سینه کمی دشوار است، پزشک متخصص با معرفی برندهای پروتز سینه، اطلاعات لازم را در اختیار بیمار قرار می دهد. هر یک از انواع پروتزهای سینه کیفیت های خاص خود را دارند. بنابراین میزان ماندگاری پروتز سینه برای برندهای مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

فاکتورهای متعددی وجود دارند که نشان می دهند آیا تاریخ انقضا پروتز سینه به پایان رسیده است یا خیر. برخی از مهم ترین فاکتورهایی که نشان می دهند طول عمر پروتز سینه به پایان رسیده است عبارتند از:

  • سخت شدن نواحی اطراف پروتز سینه یا کپسول در پروتز سینه
  • پارگی پروتز سالین که به تخلیه تدریجی یا ناگهانی پروتز منجر می شود
  • پارگی پروتز سیلیکونی و نشت مواد به اطراف
  • مشاهده برخی از علائم مانند کاهش سایز سینه، احساس درد و حساسیت، از بین رفتن تقارن سینه ها، بی حسی یا کاهش حساسیت در سینه ها و احساس سوزش
  • موج دار یا چروک شدن پروتز و قابل لمس بودن
  • تغییر موقعیت پروتز سینه و جابجایی آن

اگر به دنبال عوارض پروتز سینه هستید، در مطلب دیگیری به تفصیل در این مورد صحبت کردیم.

با مشاهده این نوع فاکتورها باید پروتز سینه برداشته شود یا تعویض گردد. این مساله بر اساس تایید پزشک و با توجه به سلیقه بیمار انجام می گیرد.

با اتمام تاریخ انقضا پروتز سینه لازم است جراح، وضعیت ایمپلنت های فعلی را ارزیابی کرده و از روش های جراحی مناسب برای برداشتن آن استفاده کند. جراحی برداشتن ایمپلنت می تواند با انواع جراحی زیبایی مانند لیفت سینه که به آن ماستوپکسی نیز می‌گویند یا حذف بافت های توده ای و سخت، همراه گردد.

افرادی که تمایل به استفاده مجدد از ایمپلنت دارند، پس از اتمام تاریخ انقضا پروتز سینه مجددا آن را جایگزین می کنند. جراحی جایگزینی نیز می تواند با عمل لیفت سینه همراه شود. در نظر داشته باشید که هزینه جراحی جایگزینی ایمپلنت نسبت به جراحی برداشتن آن بیشتر خواهد بود.

ماندگاری پروتز سینه به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری پروتز سینه

عوامل زیادی می توانند در افزایش طول عمر پروتز سینه تاثیر گذار باشند. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین مدت زمان استفاده از ایمپلنت یا مدت ماندگاری پروتز سینه، تمایل بیمار به استفاده از آن است. در واقع، رایج ترین عاملی که زمان تعویض پروتز سینه را مشخص می کند، احساس نارضایتی فرد از اندازه و شکل ایمپلنت خواهد بود. در چنین مواردی، فرد پس از مراجعه به پزشک، تمایل خود را برای برداشتن پروتز اعلام خواهد کرد.

طول عمر پروتز سینه به طور معمول بین ۱۰ تا ۲۰ سال است. البته لازم است بدانید که مدت ماندگاری پروتز سینه به کیفیت پروتز و برند سازنده آن بستگی زیادی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای افزایش طول عمر پروتز سینه و یا بهبود مدت ماندگاری پروتز سینه، لازم است در انتخاب اندازه و شکل ایمپلنت دقت کنید. زیرا هر چه از نظر جسمی و روحی با ایمپلنت های انتخاب شده سازگاری بیشتری داشته باشید، مدت ماندگاری پروتز سینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برخی از مهم ترین فاکتورهایی که می توانند به عنوان عوامل جانبی کاهش طول عمر پروتز سینه به حساب آیند، عبارتند از:

  • پارگی پروتز در اثر ضربه یا آسیب
  • وجود خطای جراحی
  • کاهش حجم پروتز در اثر سوراخ شدن و نشت مواد داخل آن

برای افزایش طول عمر پروتز سینه و به تعویق انداختن زمان تعویض پروتز سینه، بهتر است در انتخاب جراح خود دقت کافی را به خرج دهید. مسلما هر چه دقت و مهارت جراح در هنگام انجام عمل بیشتر باشد، امکان خطا به حداقل خواهد رسید. همچنین، رعایت مراقبت های بعد از عمل پروتز می تواند تاریخ انقضای پروتز سینه را به تعویق اندازد.

یکی از اقداماتی که می تواند آسیب هایی مانند پارگی یا سوراخ شدن ایمپلنت سینه را مشخص کند، انجام ام آر آی (MRI) به صورت دوره ای و منظم است. در مورد انواع برندهای پروتز سینه نیز می توانید به مقاله بهترین برند پروتز سینه در سایت دکتر موسی زاده مراجعه نمایید.

زمان تعویض پروتز سینه

زمان تعویض پروتز سینه

مدت زمان سالم ماندن پروتز به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. دور ماندن از ضربه و آسیب، اصلی ترین مورد در افزایش مدت زمان سالم ماندن پروتز خواهد بود. با این حال، ممکن است عواملی مانند خطای جراحی و یا نارضایتی بیمار از شکل و اندازه ایمپلنت، در انتخاب زمان تعویض پروتز سینه تاثیر گذار باشند.

در هر حال، اگر می خواهید مدت زمان سالم ماندن پروتز سینه خود را افزایش دهید، لازم است مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید. از نظر دکتر فرهاد موسی زاده و بسیاری از پزشکان متخصص و باتجربه، انتخاب بهترین برند پروتز سینه نیز نقش بسزایی در افزایش طول عمر پروتز سینه خواهد داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا معرفی بهترین برندهای پروتز سینه به عهده پزشک جراح است تا بیمار با آگاهی کامل آن ها را انتخاب نماید. بنابراین تنها پزشکی می تواند بهترین مشاوره را به بیمار ارائه دهد که بیشترین تجربه را در زمینه انواع جراحی پروتز سینه داشته باشد. به این ترتیب، لازم است قبل از اقدام برای انجام جراحی پروتز سینه یا تعویض آن، حتما به دنبال بهترین جراح پروتز سینه در تهران یا شهر خود باشید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

نگهداری و مراقبت از پروتز سینه به ماندگاری و حفظ کیفیت آن کمک میکند. برخی از مهم ترین مراقبتهایی که افراد بعد از عمل پروتز سینه باید انجام دهند عبارتند از:

  • طی کردن دوره نقاهت و استراحت کردن تا زمان بهبودی نسبی (7 تا 10 روز)
  • پرهیز از انجام فعالیتهای شدید و ورزشهای سنگین به مدت 4 تا 6 هفته
  • پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین
  • پوشیدن سوتین مناسب
  • ماساژ دادن پروتز سینه
  • انجام ماموگرافیهای دوره ای برای حفظ سلامتی

دقت کنید که پوشیدن سوتین مناسب و بدون سیم و فنر به بهبود زخمهای جراحی نیز کمک میکند.

همچنین، ممکن است در روزهای ابتدایی بعد از عمل پروتز سینه، اندازه سینه های پروتز شده، غیرطبیعی به نظر برسند. لازم است با این مساله کنار آمده و رفته رفته به حضور آنها عادت کنید. لمس پروتز و بافتهای مجاور آن به شما کمک میکند تا این عادت زودتر ایجاد گردد.

نکته مهم دیگری که در مراقبت از پروتز سینه اهمیت دارد، ماساژ دادن اصولی پروتز است. پزشک جراح به شما نحوه ماساژ دادن را آموزش می دهد. ماساژ سینه پروتز شده به حفظ انعطاف پذیری ایمپلنت سینه کمک خواهد کرد.

تجربه تعویض پروتز سینه

از موارد جالب و نسبتا شایع در بین علل تعویض پروتز پستان ها و حتی خارج کردن کامل پروتز آسیب دیدگی و مشکلات ایجاد شده در خود پروتز نیست بلکه تغییرات سلیقه شخصی فرد است که می تواند در جهت داشتن پستان های بزرگتر و جایگزینی پروتز کنونی با پروتز بزرگتر و یا داشتن پستان های کوچک تر باشد که معمولا در مورد دوم  پروتز خارج و با عمل ماستوپکسی زیبایی و فرم پستان حفظ می شود.

برای مشاوره با دکتر فرهاد موسی زاده کافیست از طریق صفحه نوبت دهی ما اقدام نمایید. دکتر فرهاد موسی زاده فوق تخصص سرطان سینه در تهران است و شما می‌توانید از مشاوره حضوری با ایشان بهره مند شوید.

منابع:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

پیمایش به بالا

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.