لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

متخصص ژنیکوماستی

متخصص ژنیکوماستی

تغییرات هورمونی و نامتعادل شدن سطح تستوسترون و استروژن در بدن مردان می تواند منجر به ایجاد حالتی خاص تحت عنوان اختلال ژنیکوماستی شود. ژنیکوماستی عبارت است از بزرگ شدن سینه ها در مردان به صورت غیر طبیعی که در اثر کاهش سطح تستوسترون نسبت به استروژن در بدن به وجود می آید. ژنیکوماستی در هر سنی می تواند ایجاد شود. نوزادان، پسران نوجوان و مردان بالای ۶۰ سال از جمله افرادی هستند که با اختلال ژنیکوماستی روبرو می شوند. اختلال ژنیکوماستی در بسیاری از موارد، مخصوصا در نوزادان پسر، به صورت خود به خود برطرف می شود. با این حال، گاهی لازم است فرد برای درمان این اختلال از روش های پزشکی و تخصصی استفاده نماید.
مراجعه به یک متخصص ژنیکوماستی برای درمان ژنیکوماستی مفید است. در واقع، افرادی که با این مشکل مواجه هستند باید بتوانند بهترین متخصص ژنیکوماستی را انتخاب کرده و به او مراجعه نمایند. پزشک متخصص ژنیکوماستی شخصی است که در جراحی زیبایی سینه تخصص دارد. این پزشک متخصص، پس از انجام معاینات اولیه و بررسی تصویربرداری های تشخیصی، درباره وضعیت بیمار آگاهی کامل پیدا خواهد کرد. سپس، بر اساس تجربه و علم خود بهترین روش جراحی ژنیکوماستی را برای فرد مراجعه کننده انتخاب می کند.

متخصص ژنیکوماستی کیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

متخصص ژنیکوماستی، پزشکی است که در زمینه جراحی سینه، تحصیلات دانشگاهی و تخصص دارد. بنابراین افرادی که با اختلال ژنیکوماستی مواجه هستند، می توانند به چنین متخصصی مراجعه کنند.
درمان ژنیکوماستی در مردان به روش های مختلفی می تواند انجام گیرد. برای انتخاب روش درمانی مناسب، ابتدا باید علت بروز ژنیکوماستی تشخیص داده شود. یک متخصص ژنیکوماستی خوب فردی است که از طریق معاینات و روش های تشخیصی، وضعیت اندام بیمار را بررسی می کند. سپس، از طریق انجام آزمایش خون، سطح هورمون های زنانه و مردانه را مورد بررسی قرار می دهد. علت یابی ژنیکوماستی برای انتخاب بهترین روش درمان آن الزامی است. بنابراین وظیفه اصلی متخصص ژنیکوماستی تشخیص دقیق علت آن است.

ویدیو دکتر موسی زاده جراح ژنیکوماستی در تهران

 

یک پزشک متخصص ژنیکوماستی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین پزشک متخصصی که افراد می توانند برای درمان اختلال ژنیکوماستی به او مراجعه نمایند، یک جراح پلاستیک ماهر و معتبر است. متخصص ژنیکوماستی باید دارای مدرک معتبر جراحی پلاستیک و متخصص جراحی های زیبایی سینه باشد. هر چه تجربه پزشک معالج در درمان اختلال ژنیکوماستی بیشتر باشد، نتیجه حاصل از جراحی و درمان آن رضایت بخش تر خواهد بود. علاوه بر این، تبحر و تجربه پزشک باعث می شود تا عوارض جراحی ژنیکوماستی به حداقل برسد.
در درمان اختلال ژنیکوماستی از طریق جراحی، ممکن است لازم باشد چند جراحی زیبایی سینه به صورت همزمان انجام گیرند. برای مثال، درمان ژنیکوماستی از طریق جراحی و یا لیپوساکشن معمولا باعث باقی ماندن پوست های اضافی در ناحیه سینه می شود. پزشکی جراح در چنین شرایطی، با پیاده سازی روش های دیگر جراحی از جمله ماستکتومی، به ایجاد ظاهری مناسب تر برای سینه ها کمک خواهد کرد.

بنابراین نکته ای که باید در انتخاب بهترین متخصص ژنیکوماستی در نظر داشته باشید این است که همواره باید به پزشکی مراجعه نمود که در زمینه های مختلف جراحی زیبایی سینه تجربه کافی داشته باشد.

در زمان انتخاب بهترین متخصص ژنیکوماستی باید به سابقه وی نیز دقت کرد. زیرا این تجربه است که به وی کمک می‌کند ژنیکوماستی کاذب را از ژنیکوماستی هورمونی تشخیص داده و بهترین روش درمان را انتخاب نماید.

 

پزشک متخصص ژنیکوماستی خوب

متخصص ژنیکوماستی از چه روش هایی برای تشخیص این اختلال استفاده می کند؟

یک متخصص ژنیکوماستی زمانی می تواند ژنیکوماستی را درمان کند که علت آن را به طور دقیق مشخص نماید. روش های تشخیص ژنیکوماستی شامل موارد زیر می شوند:

  • آزمایش خون برای اندازه گیری سطح هورمون های تسترون و استروژن در مردان
  • بررسی وضعیت چاقی و اضافه وزن
  •  انجام آزمایش برای بررسی وضعیت عملکرد غده تیروئید
  • بررسی سطح کیفیت زندگی بیمار از نظر مصرف الکل و مواد مخدر
  • انجام سی تی اسکن
  •  انجام ام آر آی
  • سونوگرافی پستان
  • ماموگرافی
  • سونوگرافی بیضه ها
  •  نمونه برداری های بافتی

متخصص ژنیکوماستی باید با استفاده از این روش ها و مشاوره هایی که با بیمار دارد، علت بروز ژنیکوماستی را بررسی کند. تشخیص صحیح علت این اختلال، نقش موثری در انتخاب بهترین روش درمان ژنیکوماستی خواهد داشت.

آزمایش خون برای تشخیص علت ژنیکوماستی

متخصص ژنیکوماستی چگونه این اختلال را درمان می کند؟

روش درمان اختلال ژنیکوماستی به علت آن بستگی دارد. گاهی متخصص ژنیکوماستی با کمک آزمایش خون متوجه اختلالات هورمونی فرد می شود. در چنین شرایطی تجویز داروهای مناسب به بیمار کمک می کند تا به وضعیت عادی باز گردد. همچنین، افرادی که به دلیل اضافه وزن بالا و تجمع چربی در قفسه سینه دچار ژنیکوماستی می شوند، باید حتما از طریق مشورت با یک پزشک متخصص تغذیه، رژیم غذایی خود را اصلاح نمایند.
یکی دیگر از دلایلی که معمولا منجر به بروز ژنیکوماستی می شود، مصرف برخی داروها است. در واقع، ممکن است فرد با مصرف داروهایی که برای درمان بیماری یا اختلال دیگری مناسب است، دچار ژنیکوماستی شود. در چنین وضعیتی پزشک متخصص ژنیکوماستی می تواند با جایگزین کردن داروهای جدید، به رفع ژنیکوماستی کمک نماید.
در شرایطی که ژنیکوماستی با دارو درمانی یا اصلاح سبک زندگی قابل درمان نباشد، متخصص ژنیکوماستی انجام جراحی را به بیمار پیشنهاد می دهد. انجام جراحی ژنیکوماستی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از عمل به فرد کمک می کند تا به حالت عادی خود باز گردد.

 

عمل ژنیکوماستی در مردان

پزشک متخصص ژنیکوماستی، از چه روش های جراحی استفاده می کند؟

روش های مختلفی برای انجام جراحی ژنیکوماستی وجود دارد. یک جراح متخصص ژنیکوماستی ماهر و مجرب با بررسی وضعیت بیمار بهترین روش جراحی ژنیکوماستی را انتخاب می کند.
برای انجام جراحی ژنیکوماستی لازم است بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گیرد. در اصل، فرایند بیهوشی عمدتا شامل تزریق آرامبخش های وریدی و بیهوشی عمومی می شود. این داروها در طول جراحی به بیمار تزریق می گردند. به همین دلیل، معمولا یک متخصص بیهوشی نیز در حین جراحی حضور دارد. در ادامه به روش های اصلی جراحی که متخصص ژنیکوماستی به کار می برد، اشاره می کنیم.

عمل لیپوساکشن

در عمده موارد، متخصص ژنیکوماستی از تکنیک لیپوساکشن (کانتور سینه) برای بهبود وضعیت ظاهری سینه در مردان استفاده می کند. در واقع، برای عمده موارد که تجمع چربی در قفسه سینه باعث بروز ژنیکوماستی (یا ژنیکوماستی کاذب) می شود، دستگاه لیپوساکشن بسیار موثر عمل خواهد کرد. به همین منظور، متخصص ژنیکوماستی یا همان پزشک جراح، کانول دستگاه را از طریق یک یا چند برش ریز وارد ناحیه تحت درمان کرده و چربی های اضافی را تخریب می کند. در نهایت، محلول شامل سلول های چربی شکسته شده از طریق مکش خارج می گردد.
این نکته را در نظر داشته باشید که پزشک متخصص ژنیکوماستی که وظیفه جراحی را بر عهده دارد، از روش های مختلف لیپوساکشن می تواند استفاده کند. انتخاب بهترین روش ژنیکوماستی با لیپوساکشن بر اساس وضعیت بیمار و شرایط پزشکی وی انجام می گیرد.

کانتور سینه برای درمان ژنیکوماستی کاذب

 

روش اکسیزیون

ممکن است جراحی ژنیکوماستی از طریق روش دیگری تحت عنوان اکسیزیون انجام گیرد. این روش تهاجمی تر از روش لیپوساکشن است. در روش اکسیزیون، متخصص ژنیکوماستی بافت های اضافی سینه شامل غده ها یا پوست های اضافی را بر می دارد. معمولا در انجام این روش، باید اصلاحاتی در ناحیه آرئول انجام گیرد تا ظاهر سینه در مردان طبیعی تر به نظر برسد. بنابراین لازم است پزشک جراح برش هایی را در این ناحیه ایجاد کند تا جراحی بهتر انجام شود. شکل و نوع برش ها کاملا به وضعیت سینه ها و اندازه آن ها بستگی خواهد داشت.

درمان ترکیبی

در برخی شرایط، جراح و متخصص ژنیکوماستی برای کاهش اندازه سینه در مردان، از روش های ترکیبی شامل لیپوساکشن و اکسیزیون استفاده می کنند. تصمیم گیری در این مورد به وضعیت جسمانی بیمار و علت بروز ژنیکوماستی بستگی خواهد داشت.

در جلسه مشاوره با متخصص ژنیکوماستی چه سوالاتی را می توان پرسید؟

معمولا افراد مبتلا به ژنیکوماستی در اولین مراجعه خود به پزشک متخصص، نیاز به اطلاعاتی در زمینه درمان این اختلال دارند. از این رو، با پرسیدن سوالات متعدد می توان اطلاعاتی را درباره نحوه درمان و جراحی از پزشک متخصص به دست آورد. افراد می توانند درباره عوارض و یا پیچیدگی های جراحی نیز از متخصص ژنیکوماستی سوال بپرسند. یک پزشک متخصص ژنیکوماستی خوب باید به تمامی سوالات بیماران با حوصله پاسخ دهد.

به طور کلی، در جلسه مشاوره با یک پزشک متخصص ژنیکوماستی مانند دکتر فرهاد موسی زاده می توانید درباره موارد زیر صحبت کنید:

  •  اهدافی که از جراحی ژنیکوماستی دارید
  •  انواع حساسیت های دارویی، شرایط پزشکی خاص و یا درمان های پزشکی که تاکنون داشته اید
  • مصرف انواع داروهای تجویز شده برای انواع بیماری ها
  •  مصرف انواع مکمل ها، داروهای گیاهی، تنباکو، الکل و مواد مخدر از جمله استروئیدها
  • سابقه انجام انواع جراحی ها

همچنین، طی این جلسه پزشک متخصص ژنیکوماستی وضعیت عمومی بیمار را چک کرده و معاینات اولیه را انجام می دهد. سپس، با تجویز انواع تصویربرداری های تشخیصی و آزمایش خون و هورمون، زمینه را برای تشخیص دقیق تر علت ژنیکوماستی فراهم می کند. بررسی عواملی مانند وضعیت سینه ها و اندازه آن ها، کیفیت پوست فرد، محل قرار گرفتن نوک سینه ها و آرئول و میزان تقارن آن ها نیز عمدتا طی جلسه اول انجام می گیرند.
همواره به یاد داشته باشید که بدون خجالت تمامی سوالات خود را پرسیده و مشکلات خود را با پزشک مطرح کنید. بیان عوامل استرس زا و تبادل اطلاعات با متخصص ژنیکوماستی، به پزشک کمک می کند تا راه حل های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.

انتخاب بهترین جراح و متخصص ژنیکوماستی در تهران

تشخیص علت اصلی اختلال ژنیکوماستی در مردان، نقش بسیار مهمی در انتخاب بهترین روش برای درمان این اختلال دارد. به همین منظور، لازم است وضعیت فرد توسط یک پزشک جراح پلاستیک معتبر و مجرب بررسی گردد. جراحان معتبر بسیاری در این زمینه فعالیت دارند که از جمله آن ها می توان به دکتر فرهاد موسی زاده اشاره نمود. ایشان به عنوان یکی از بهترین متخصصان جراح زیبایی سینه در تهران فعالیت دارند.

بهترین جراح و متخصص ژنیکوماستی در تهران

 

تجربه بالای دکتر فرهاد موسی زاده در زمینه انواع روش های جراحی زیبایی سینه به افراد کمک می کند تا بهترین نتیجه را از جراحی ژنیکوماستی خود به دست آورند. مشاوره با دکتر موسی زاده نیز کمک می کند تا افراد با وضعیت خود آشنایی بیشتری پیدا کرده و در نهایت بهترین روش را برای درمان خود دنبال کنند. برای اطلاع از نحوه تماس و یا نوبت دهی می توانید به قسمت تماس با پزشک در همین وب سایت مراجعه نمایید.

منابع:

https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/gynecomastia-surgery/surgeon
https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/gynecomastia-surgery/procedure
https://www.anhvumd.com/what-type-of-doctor-should-i-consult-for-gynecomastia/#:~:text=The%20best%20kind%20of%20doctor,surgery%20is%20a%20plastic%20surgeon.
 https://drevrenisci.com/en/which-doctor-to-go-to-for-gynecomastia/

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

پیمایش به بالا

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.