لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

عمل_لیفت_و_پروتز_سینه_به_صورت_همزمان
0
(0)

زیبایی سینه ها در زیبایی اندام زنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بسیاری از بانوان بخاطر داشتن سینه هایی با فرم نامناسب، افتاده و یا خیلی کوچک ابراز ناراحتی می کنند. یکی از راه حل هایی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته، انجام عمل لیفت و پروتز سینه در یک عمل جراحی است.

عمل زیبایی لیفت سینه یک نوع جراحی زیبایی برای اصلاح شکل سینه های افتاده محسوب می شود. گاهی ممکن است سینه های شخص علاوه بر افتادگی، اندازه نامتناسبی هم داشته باشد که در این صورت به ایمپلنت یا پروتز نیز نیاز دارد. معمولا هر یک از این عمل های زیبایی به طور جداگانه انجام می شوند. اما یک جراح ماهر مانند دکتر فرهاد موسی زاده،  با بیش از 16 سال سابقه جراحی پستان در صورتی که فرد هر دو مشکل را داشته باشد، می تواند دو عمل را ادغام کرده و در یک مرحله انجام دهند.

به این ترتیب، انجام دو عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان می تواند فرمی زیبا برای سینه ها ایجاد نماید. در این مقاله، قصد داریم به بررسی جزییات ادغام دو جراحی لیفت و پروتز در یک عمل بپردازیم.

آنچه در ادامه درباره عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان خواهید خواند:

عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان با چه هدفی انجام می شود؟

وقتی سینه ها دچار افتادگی بیش از حد شده و یا اندازه خیلی کوچکی داشته باشند، برای بهبود ظاهر آن ها می توان از عمل های جراحی لیفت و پروتز سینه استفاده نمود. انجام این جراحی های زیبایی کمک می کند تا شخص سینه هایی بزرگ، گرد و متقارن داشته باشد. بانوانی که به مرور زمان دچار نامتقارنی قابل توجه سینه شده اند و یا سینه های آن ها در اثر بارداری و شیردهی حجم خود را از دست داده اند، می توانند از مزیت های این عمل بهره ببرند.

لیفت سینه که در اصطلاح تخصصی ماستوپکسی (Mastopexy) نیز نامیده می شود، عبارت است از بلند کردن پوست و بافت سینه ها و فرم دهی مجدد آن ها به شکلی گرد، برجسته و متوازن توسط یک جراح پلاستیک. جراحی پروتز سینه هم به معنای استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی برای افزایش اندازه سینه ها و زیباسازی آن ها است.

افرادی که به هر دو جراحی نیاز داشته باشند، می توانند آن ها را به طور همزمان انجام دهند. به این ترتیب، با انجام یک عمل ادغام شده هم محل سینه ها و هم اندازه آن ها را اصلاح خواهند کرد. برای ادغام این دو جراحی زیبایی، پزشک جراح در مرحله اول عمل لیفت را انجام می دهد. بزرگ کردن سینه ها و استفاده از ایمپلنت اقدامی است که در مرحله دوم و پس از لیفت صورت می گیرد.

نکته ای که در این باره وجود دارد این است که برخی جراحان این دو عمل را به صورت همزمان انجام نمی دهند. در واقع، این گونه افراد بر این باور هستند که جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه منجر به ایجاد آسیب در ناحیه نوک سینه و آرئول می شوند. همچنین، ممکن است زخم های حاصل از این جراحی با تاخیر درمان شوند. اما بهتر است بدانید که در سال های اخیر، تکنیک های بسیاری برای انجام این دو جراحی به صورت همزمان طراحی شده اند. مبنای تکنیک های جدید بر اساس کاهش عوارض و خطرات جراحی و بهینه سازی نتیجه عمل لیفت و پروتز سینه بوده است. اگر بدانید که دکتر موسی زاده عمل های تخصصی بازسازی پستان پس از ماستکتومی و بازسازی نیپل و آرئول را در بیماران سرطانی انجام می دهند دیگر نگران یک عمل زیبایی  و سلامت نوک پستان در یک بافت پستان سالم نخواهید بود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع جراحی زیبایی سینه داشته باشید، خواندن بقیه مطلب های سایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هدف-از-لیفت-و-پروتز-سینه-همزمان

سرطان سینه می تواند به اشکال مختلف و در انواع متفاوتی بروز کند اما به طور کلی می توان انواع سرطان پستان را در دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی جای داد. در حالیکه سرطان تهاجمی از داکت ها یا غدد شیره به سایر بافت های مجاور پستان و قسمت های دیگر بدن سرایت می کند ، سرطان غیر تهاجمی سینه رشد آهسته ای دارد و در بافت های مجاور خود منتشر نمی شود. شایع ترین انواع سرطان سینه عبارتند از:

  • کارسینوم مجرای شیری درجا :

این نوع سرطان که مخفف آن DCIS است یک بیماری غیر تهاجمی است. در این نوع ، سلول های سرطانی محدود به داکت ها یا مجاری شیری می مانند و به سایر بافت های پستان حمله نمی کنند.

  • کارسینوم لوبولار درجا :

مخفف این نوع سرطان LCIS است و در آن توده های سرطانی تنها در غده های تولید شیر رشد و تکثیر پیدا می کنند. مانند نوع قبلی، در کارسینوم لوبولار درجا ، سلول های سرطانی به بافت های مجاور حمله ور نمی شوند.

  • کارسینوم تهاجمی مجرای شیری:

این نوع عارضه شایع ترین نوع سرطان سینه است و با مخفف IDC شناخته می شود. این سرطان در داکت های شیری ایجاد می شود و سپس به سرعت به بافت های مجاور خود منتشر می شود. پس از اینکه این سرطان به بافت های خارج از مجاری شیری سرایت پیدا کرد می تواند به بافت ها و بخش های مجاور پستان نیز سرایت کند.

  • کارسینوم تهاجمی لوبولار:

این نوع سرطان ابتدا در لوبول ها یا غده های تولید شیر ایجاد می شود و سپس به بافت های مجاور سرایت پیدا می کند.

جراحی زیبایی لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان چگونه انجام می گیرد؟

هر شخص بنا بر نیاز خود باید تحت معاینات اولیه قرار گیرد تا میزان لیفت و یا ایمپلنت مورد نیاز وی مشخص گردد. در واقع، پزشک باید با بررسی اندازه و میزان بدشکلی یا نامتقارنی سینه های بیمار، میزان تغییرات مورد نیاز را تعیین کند. سپس، بر اساس اهدافی که شخص دنبال می کند و با توجه به نتایج معاینات اولیه، باید یکی از روش های مناسب برای لیفت سینه توسط پزشک معالج انتخاب گردد. بنابراین، برای داشتن عملی موفقیت آمیز باید در انتخاب پزشک جراح پلاستیک خود دقت بسیاری به خرج دهید.

مراحل انجام عمل جراحی لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان به شرح زیر هستند:

  • ابتدا باید در حالت ایستاده قرار بگیرید تا جراح وضعیت سینه ها و نحوه قرار گرفتن نوک آن ها را بررسی نماید.
  • سپس، بر اساس اندازه گیری ها و ارزیابی ها، نشانه گذاری هایی انجام می شود که حین جراحی، پزشک جراح به آن ها نیاز دارد.
  • در مرحله بعد برای شروع عمل، پزشک از بیهوشی عمومی استفاده کرده و بیمار به خوابی عمیق فرو می رود.
  • جراحی با ایجاد یک برش در ناحیه نوک سینه (ناحیه آرئول) شروع می شود؛ این برش ممکن است تا قسمت جلویی سینه ادامه پیدا کند.
  • در مرحله اول به منظور جراحی لیفت سینه، سینه ها به سمت بالا کشیده شده و شکل می گیرند.
  • در مرحله بعد نیز ایمپلنت ها در جای خود قرار خواهند گرفت.
  • در گام نهایی جراحی، باید آرئول ها در جای صحیح خود قرار گرفته و تثبیت شوند.
  • با اتمام مراحل یاد شده، پزشک باید تمام برش های ایجاد شده را با بخیه و یا نوار جراحی ببندد.

نحوه-انجام-جراحی-لیفت-و-پروتز-همزمان

آیا انجام لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان جراحی ایمنی است؟

به طور کلی، انجام دو جراحی لیفت و پروتز سینه طی یک عمل ادغام شده، عملی ایمن محسوب می شود. با این حال، این جراحی نیز مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. برخی از مهم ترین عوارضی که بعد از جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان ممکن است بیمار را تهدید کند، عبارت اند از:

  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • احساس ضعف و خستگی
  • نامتقارنی در سینه ها
  • تغییرات نوک سینه
  • محدودیت جریان خون در نوک سینه و کاهش ناحیه نوک سینه
  • لخته شدن خون و تجمع مایعات
  • شکل گیری عفونت

برخی عوارض هم به طور خاص در نتیجه استفاده از پروتزها ممکن است ایجاد گردد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرار نگرفتن ایمپلنت در جای صحیح و نیاز به جراحی ترمیمی
  • نشت یا پاره شدن ایمپلنت
  • بروز حساسیت نسبت به ایمپلنت
  • چروک شدن و تغییر شکل پوست بر روی ایمپلنت
  • ایجاد اسکار
  • احساس درد شدید در عضلات

لازم به یادآوری است که انتخاب پزشکی ماهر مانند دکتر فرهاد موسی زاده و استفاده از بهترین مواد و تجهیزات در دریافت نتیجه ای کامل و رضایت بخش نقش بسزایی دارد. تمامی پروتز های استفاده شده در کلینیک پستان دکتر موسی زاده دارای تاییدیه FDA آمریکا هستند.

ایمنی-جراحی-لیفت-و-پروتز-سینه

مراقبت های بعد از عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

معمولا پس از انجام عمل جراحی زیبایی لیفت و پروتز سینه شخص احساس ضعف و خستگی دارد که کاملا طبیعی است. همچنین، پزشک جراح برای استخراج خون و مایعات اضافی ناشی از جراحی، شرایط مناسب را با استفاده از لوله ای کوچک به اسم درن در زیر پوست فراهم می آورد. به منظور رفع درد ناشی از جراحی زیبایی لیفت و پروتز سینه، مسکن هایی توسط پزشک معالج تجویز می گردد که باید طبق دستور استفاده شود.

پوشش توصیه شده ای که عمدتا بعد از جراحی پروتز و لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرد، بانداژ یا سوتین الاستیکی است که برای محکم نگه داشتن و حمایت از محل جراحی به کار می رود.

لازم است پزشک مراقبت های مهمی که بعد از جراحی لیفت و پروتز سینه باید رعایت گردد را به بیمار خود آموزش دهد. از جمله مراقبت های بعد از عمل لیفت و پروتز عبارت اند از:

  • زمان مناسب برای استحمام
  • نحوه مراقبت از سینه های جراحی شده
  • نحوه مراقبت از زخم ها و برش های حاصل از جراحی
  • فعالیت هایی که باید تا اطلاع ثانوی کنار گذاشته شوند
  • بهترین زمان هایی که لازم است با پزشک خود دیدار داشته باشید
  • در صورت نگرانی یا هر مشکلی می توانید از طریق واتساپ یا اینستاگرام مستقیم با دکتر موسی زاده در ارتباط باشید

در مورد مرا‌قبت‌های عمل بعد از جراحی پستان در مطلب دیگرمان به تفصیل صحبت کردیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را نیز بخوانید.

انتخاب بهترین جراح پلاستیک لیفت و پروتز سینه در تهران

بهترین-جراح-پلاستیک-لیفت-و-پروتز-سینه-در-تهران

بدون شک انتخاب یک جراح ماهر و مجرب در رسیدن به نتیجه ای رضایت بخش از جراحی زیبایی پستان بسیار اثرگذار خواهد بود. دکتر فرهاد موسی زاده با داشتن تجربه های فراوان در زمینه انجام لیفت و پروتز سینه، یکی از بهترین جراح پروتز سینه در تهران به شمار می آیند. برای دریافت نوبت و مشاوره حضوری می توانید به بخش تماس با دکتر مراجعه نمایید.

منبع

healthline

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن به پست روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز ها 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

هیج امتیازی ثبت نشده!اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

پیمایش به بالا

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.