لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روش‌های درمان سینه شل

درمان سینه شل

سینه شل یا افتاده یکی از عوارضی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. سینه‌هایی با این شکل باعث از بین رفتن تناسب اندام خانم‌ها هستند. به همین دلیل متدهایی برای درمان سینه شل ابداع شده است. برخی از این متدها خانگی هستند و برخی دیگر شامل روش‌های پزشکی می‌شوند. روش‌های پزشکی می‌توانند تأثیر بهتری در زمان کوتاه‌تر برای شما ایجاد کنند. در این مقاله قصد داریم روش‌های درمانی که برای افتادگی و شلی سینه وجود دارد را بررسی کنیم.

در ادامه درباره روش‌های درمان سینه شل خواهید خواند:

درمان سینه شل

انواع روش‌های درمان سینه شل چیست؟

درمان‌های پزشکی به طور کلی شامل موارد جراحی هستند. نوع جراحی سینه افتاده با توجه به فیزیک بیمار، میزان افتادگی و تشخیص پزشک تعیین می‌شود. برخی از بیماران در کنار جراحی افتادگی سینه، جراحی‌های زیبایی دیگری مانند بزرگ کردن یا کوچک کردن (ماموپلاستی) نیز انجام می‌دهند.

روش‌های خانگی درمان سینه شل نیز شامل تمرینات ورزشی هستند که روی عضلات اطراف سینه انجام می‌شوند. تقویت این عضلات می‌تواند تا حدی افتادگی سینه را جبران کند. اما از آنجایی که بافت خود پستان‌ها از جنس چربی است، راهکاری برای تقویت و رفع شلی آن‌ها وجود ندارد.

روش خانگی دیگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، پوشیدن سینه‌بندهای حمایتی است. تا زمانی که شخص این سوتین‌ها را پوشیده باشد، فرم سینه‌های خوب است. اما هیچ مدرکی مبتنی بر اینکه آن‌ها از افتادگی یا شل شدن سینه پیشگیری می‌کنند یا باعث درمان آن می‌شوند، وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال راهکاری قطعی برای درمان سینه شل هستید، توصیه می‌شود به سراغ روش‌های پزشکی بروید.

روش‌های جراحی افتادگی سینه به چه صورت است؟

روش‌های جراحی درمان سینه شل به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد، روش درمان سینه شل باید با توجه به تشخیص پزشک مشخص شود. میزان شلی و افتادگی سینه با توجه مکان قرارگیری نیپل آرئول (نوک سینه) تعیین خواهد شد. نکته دیگری که در تعیین روش درمانی تأثیر دارد، سابقه پزشکی بیمار است. پزشک برای بیمارانی که سابقه جراحی‌های زیبایی یا درمانی سینه داشته‌اند، ممکن است متدهای متفاوتی را در نظر بگیرد. در ادامه توضیحاتی راجع به انواع روش‌ها ارائه خواهیم داد.

جراحی لیفت سینه

این روش جراحی با نام لیفت سینه یا ماستوپکسی شناخته می‌شود و یکی از راهکارهای درمان سینه شل است. در این روش جراح با از بین بردن پوست اضافی موجود در ناحیه سینه آن را به موقعیت صحیح برمی‌گرداند. همچنین اقداماتی برای افزایش سفتی بافت سینه‌ها انجام می‌دهد. این اقدامات در نهایت منجر به ایجاد فرم صحیح برای سینه‌ها می‌شود.

نکته‌ای که باید درمورد این جراحی به آن توجه داشته باشید این است که ماستوپکسی تأثیری در تغییر سایز سینه ندارد. یعنی نه بافتی به سینه‌ها اضافه می‌شود و نه از آن کم می‌شود. بنابراین ممکن است در کنار آن به ماموپلاستی یا پروتز سینه نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است پزشک از روش انتقال چربی برای شما استفاده کند. در این روش به جای ایمپلنت از بافت چربی سایر نقاط بدن برای بزرگ کردن سینه استفاده می‌شود. اطلاعات بیشتر را در مقاله premierplasticsurgerypa بخوانید.

همچنین این امکان وجود دارد که عمل لیفت سینه همزمان با پروتز انجام شود که در مطلب دیگری به طور کامل این موضوع را توضیح دادیم.

آگمنتیشن سینه (Breast augmentation)

در برخی موارد به خصوص با افزایش سن، چربی‌های سینه از بین می‌روند و سینه‌ها شل، افتاده و کوچک می‌شوند. در این صورت جراح روش آگمنتیشین را به شما پیشنهاد می‌دهد. این متد را نیز می‌توان در کنار جراحی لیفت برای درمان سینه شل استفاده کرد.

برخی از پزشکان متخصص بر این باورند که آگمنتیشن برای افرادی که نوک سینه آن‌ها بیش از دو سانت پایین‌تر از چین سینه‌هایشان است، ممکن نیست. چین سینه جایی است که پستان‌ها از پایین به قفسه سینه می‌رسند. اگر نیپل آرئول جایی پایین‌تر از این محدوده باشد، باید لیفت سینه انجام دهد. البته این موضوع ممکن است استثناهایی نیز داشته باشد. به همین دلیل جراح  سینه باید ابتدا معاینات لازم را انجام دهد.

ماموپلاستی کاهشی (Mammoplasty)

در ماموپلاستی کاهشی بخشی از بافت پستان برداشته می‌شود. بنابراین برای افرادی که سینه‌های بزرگی دارند و بخشی از شلی و افتادگی بخاطر وزن زیاد سینه‌هایشان است به کار می‌رود. البته این روش برای افرادی که شلی و افتادگی پستان در آن‌ها شدت زیادی دارد، توصیه نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله ماموپلاستی سایت دکتر موسی زاده جراح پستان را بخوانید.

مراقبت‌های لازم بعد از جراحی درمان سینه شل

مراقبت‌های لازم بعد از جراحی درمان سینه شل چیست؟

به طور کلی اکثر روش‌های درمانی برای اکثر بیماران به صورت سرپایی انجام می‌شود. در این روش بیمار تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی به همراه تزریق وریدی آرامبخش قرار می‌گیرد. وابسته به میزان افتادگی سینه و نوع عمل، بیمار حدود یک الی دو ساعت را در اتاق عمل سپری خواهد کرد.

بعد از عمل ممکن است بیمار مقداری درد و تورم را در سینه‌های خود احساس کند. پزشک داروهایی برای تسکین درد تجویز خواهد کرد. همچنین دستورات لازم برای مراقبت‌های بعد از عمل را ارائه خواهد داد. اما به طور کلی اقدامات زیر به بهبود سریع‌تر کمک می‌کنند.

  • بیماران در همان روز می‌توانند راه بروند. اما بهتر است تا چند روز تنها به آرامی قدم بردارند و از انجام حرکات سنگین یا حرکاتی که باعث جابجایی سینه‌هایشان می‌شود، خودداری کنند.
  • بیمار باید چند هفته بعد از درمان سینه شل فقط به پشت بخوابد. اگر احتمال می‌دهند که حین خواب به پهلو برگردند، بهتر است چند بالش اضافی اطراف خود قرار دهند تا مانعشان شود.
  • یک هفته بعد از جراحی می‌توانید به محل کار خود بازگردید.
  • دو تا شش هفته بعد از جراحی تنها به آرامی پیاده روی کنید و سایر ورزش‌ها را کنار بگذارید.
  • بیماران بعد از حدود شش هفته مجازند از سوتین‌های فنردار استفاده کنند.

استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت عمل دارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله سایت americanboardcosmeticsurgery را مطالعه کنید.

ماموپلاستی کاهشی (Mammoplasty)

جمع بندی

روش‌های درمان سینه شل جزو کم عارضه‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد به کمک این روش می‌توانند فرم زیبای سینه‌های خود را بازیابی کنند. این موضوع در اعتماد به نفس آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت. درمان افتادگی سینه باید با بیشترین میزان دقت و مهارت انجام شود. چرا که کم‌ترین میزان خطا ممکن است باعث ناهماهنگی بین سینه‌ها یا قرار گرفتن در جایگاه نادرست شود. به همین دلیل شما برای دستیابی به نتیجه مطلوب به یک پزشک خبره نیاز دارید. دکتر فرهاد موسی زاده با توجه به نظرات بیماران یکی بهترین متخصصین جراحی پستان در تهران محسوب می‌شوند و می توانید این امر را در رضایت بیماران ایشان ببینید. همچنین عکس های قبل و بعد از عمل سینه شل که توسط ایشان انجام شده در مطب به صورت کلیپ های ویدیویی و البوم موجود است. برای مشاوره در مورد درمان سینه شل می‌توانید از طریق سایت دکتر موسی زاده نوبت رزرو کنید یا با مطب در تماس باشید.

برای اطلاع از انواع جراحی زیبایی سینه می‌توانید برای مشاوره به مطب مراجعه نمایید.

برای مشاوره با دکتر فرهاد موسی زاده کافیست از طریق صفحه نوبت دهی ما اقدام نمایید. دکتر فرهاد موسی زاده فوق تخصص سرطان سینه در تهران است و شما می‌توانید از مشاوره حضوری با ایشان بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

پیمایش به بالا

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.