لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پروتز سینه جراحی زیبایی پستان

عمل اصلاح پستان ها به وسیله پروتز یا ایمپلنت عملی است که توسط جراح پستان و جراح پلاستیک قابل انجام است. این عمل از جراحی هایی محسوب می گردد که دارای دو جنبه زیبایی و درمانی می باشد. که بیشتر نیز بخاطر جنبه زیبایی و اصلاح فرم سینه ها شناخته شده است اما در مواردی مانند بازسازی پستان پس از سرطان سینه و عمل ماستکتومی می توان با توجه به نقش حیاتی پستان در بانوان این عمل را نوعی عمل درمانی دانست و حتما باید توسط بهترین جراح پستان که می شناسید انجام شود.

درخواست مشاوره پروتز سینه

برای مشاوره رایگان توسط تیم کلینیک پستان دکتر فرهاد موسی زاده فرم زیر را پر کنید.

از دید زیبایی نیز بزرگ کردن سینه به‌ وسیله‌ی عمل پروتز پستان، یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است. در یک پروسه‌ی کوتاه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. انجام یک جلسه مشاوره با جراح پستان قبل از عمل جراحی ضروری است در این جلسه فرد معاینه شده و با توجه به سایز طبیعی پستان ها، عرض سینه، علاقه بیمار، شرایط بافت پستان و تجربه تخصصی پزشک مناسب ترین پروتز از نظر اندازه، جنس و فرم پروتز برای فرد انتخاب می گردد.

در صورتی که قصد انجام عمل ماموپلاستی افزایشی دارید ، حتماً با یک متخصص جراحی پستان مشورت کنید و  در خصوص فرایند جراحی، ریسک ها و عوارض و همچنین دوران نقاهت آن اطلاعات کافی کسب کنید. در این مطلب سعی می کنیم هر آنچه لازم است درباره گذاشتن پروتز سینه بدانید را به شما توضیح دهیم.برای مشاوره آنلاین به واتساپ دکتر موسی‌زاده پیام متنی یا صوتی ارسال نمایید در صورتی که در حال ویزیت بیمار یا در اتاق عمل نباشند شخصا پاسخگوی شما خواهند بود

عناوین مقاله

فهرست محتوا نمایش

عمل پروتز سینه چیست ؟

پروتز-سینه

عمل پروتز پستان یعنی استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی با هدف افزایش سایز پستان ها و یا رفع مشکل عدم تقارن پستان ها. حتی در مواردی که بیمار در اثر سرطان سینه پستان های خود را از دست داده جهت خلق پستان های جدید می توان از پروتزها استفاده کرد 

این عمل به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می شود و تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و نمی توانید به دنبال انجام عمل پروتز پستان با بیمه تکمیلی باشید البته در حالتی که یک خانم  اندام حیاتی خود را در مسیر درمان سرطان از دست داده و به شدت تحت تنش روانی است قطعا دسته بندی عمل پروتز پستان در دسته عمل زیبایی یک اشتباه از طرف شرکت های بیمه می باشد.

عمل پروتز پستان بدون برش پستان ( تکنیک اختصاصی و جدید)

پروتز سینه طبیعی

طبیعی بودن یا نبودن ظاهر سینه ها بعد از عمل پروتز پستان کاملا سلیقه ای است و در بین زیباجویان نگرش ها متفاوت است برخی تمایل به ظاهر طبیعی دارند در ادمه به موارد تاثیرگذار بر طبیعی به نظر رسیدن پستان ها پس از عمل جراحی اشاره خواهد شد:

  • سایز پروتز طبیعی: یکی از موارد مؤثر سایز پروتزهاست در واقع اگر شما سایز پروتزهایی که انتخاب می کنید مناسب سایز بدن و پیکره شما نباشد و در مقایسه با عرض شانه شما خیلی بزرگ باشد در نتیجه خیلی طبیعی به نظر نخواهد رسید
  • نوع پروتز انتخابی : شکل طبیعی سینه ها فرم پروتز اشکی است و انتخاب پروتز های سینه گرد سینه ها را برجسته‌تر و زیباتر می کند اما پستان ها از حالت طبیعی خود فاصله می گیرند
  • میزان ماستوپکسی: اگر حین عمل پروتز دکتر برای شما عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی نیز به طور همزمان انجام دهد انجام درست این عمل نیز در ظاهر طبیعی و نهایی پستان های شما مؤثر است.

مزایای جراحی پروتز سینه

عمل جراحی قراردادن پروتز سینه می تواند به فرد کمک کند سایز سینه های خود را که یا به صورت مادرزادی یا به مروز زمان در اثر عوارض مختلف کوچک شده اند به حالت طبیعی و متعادل برگرداند. علاوه بر این، برخی از افراد در نتیجه انجام جراحی هایی مانند ماستکتومی (درمان سرطان سینه) ، سینه هایی متقارن ندارند که عمل ماموپلاستی افزایشی می تواند به آن ها در بازگرداندن زیبایی و اعتماد به نفس کمک کند. توصیه ما این است که قبل از تصمیم درباره گذاشتن پروتز سینه حتماً هدف خود را از این عمل مشخص کنید و با افراد متخصص مشورت کنید تا خواسته های واقع بینانه ای از این عمل داشته باشید.

معایب جراحی پروتز سینه

پروتز سینه مانند هر عمل زیبایی دیگر ممکن است جنبه های منفی و عوارض احتمالی به همراه داشته باشد که فرد باید قبل از تصمیم گیری در خصوص انجام عمل ماموپلاستی افزایشی نسبت به آن ها آگاهی کامل داشته باشد. این ریسک ها و عوارض احتمالی عبارتند از:

اصلاح هر یک از عوارض احتمالی نیازمند انجام جراحی مجدد است. در نتیجه ، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت لازم را به عمل آورید تا از احتمال بروز این عوارض کاسته شود. با این حال باید بدانید که بسیاری از این عوارض در موارد بسیار اندکی رخ می دهند و بیان این احتمالات صرفاً جهت آگاهی شماست.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر مواد تشکیل دهنده

به طور معمول ، سه نوع مختلف پروتز سینه وجود دارد : پروتز های سالینی (آب نمکی) ، پروتز های سیلیکونی و پروتزهای ترکیبی (آب نمکی  و سیلیکونی)

پروتزهای سالینی (آب نمکی) :

پروتزهای پستان آب‌نمکی گرد هستند و با آب‌نمک استریل یا سالین پر شده‌اند. پروتز سینه سالینی دارای جداره‌ای سیلیکونی و غیرقابل نفوذ هستند، از پروتز‌های سیلیکونی سفت‌تر هستند، در صورت پاره‌ شدن تخت و صاف می‌شود و مایع درون آنها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود. چون این مایع به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد، پس مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.

مزیت های پروتز پستان سالینی:

  • نیاز به برش کمتر؛
  • هزینه‌ی پایین‌تر؛
  • نیاز کمتر به معاینه و مانیتورینگ
  • از دیگر مزایای این روش قابلیت تنظیم حجم پروتز پس از کارگذاری در بافت پستان است

پروتزهای سیلیکونی:

پروتز پستان سیلیکونی همان طور که از اسمشان پیداست از ترکیب های مختلف سیلیکون ساخته شده‌اند. و شبیه ژل چسبنده هستند. به دلیل شبیه‌تر بودن پروتزهای سیلیکونی به بافت پستان به‌نظر می‌رسد که انتخاب نخست خانم‌ها برای پروتز سینه ، پروتزهای سیلیکونی باشند. علاوه بر این در صورت صدمه دیدن، این پروتزها از بین نمی‌روند و ژل‌های درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌های دیگر پروتز وارد می‌شوند.

مزیت های پروتز سینه سیلیکونی:

  • احتمال چین‌خوردگی کمتر؛
  • کاهش خطر خالی‌شدن خود‌به‌خودی؛
  • لمس طبیعی‌تر

پروتزهای ترکیبی (سالین-سیلیکون):

این پروتز ها دارای زمینه ای سیلیکونی و بخشی سالینی هستند. قسمت سالینی این پروتز افزایش تدریجی سایز پروتز را ممکن می کند. پروتز های ترکیبی برای افرادی مناسب است. که تمایل به داشتن سینه های بزرگ دارند. اما در ابتدا بافت پستان کافی ندارند. با پر کردن تدریجی سالین در این پروتز ها بافت پستان جا باز کرده و پروتز بزرگتری را خواهد پذیرفت.

پروتزهای پستان از نظر میزان برجستگی

براساس میزان برجستگی پروتزهای پستان به سه دسته تقسیم می گردند:

  1. پروتز با برجستگی کم (Low Profile)

  2. پروتز با برجستگی زیاد (High Profile)

  3. پروتز با برجستگی خیلی زیاد (Ultra High Profile)

میزان برجستگی یا پروفایل یک پروتز یعنی در یک قاعده برابر با چه شیبی قله تشکیل داده و به اصطلاح میزان تیز بودن و برجسته بودن را مشخص می کند که این ویژگی نیز یکی از موارد موثر در نمای طبیعی پروتز پس از کار گذاشتن پروتز زیر بافت پستان است

پروتزهای سینه از نظر شکل ظاهری

پروتز های سینه از نظر ظاهری به دو نوع کلی دسته بندی می شوند:

پروتز پستان گرد (round) :

پروتز پستان «گرد» برای افرادی که دوست دارند پستان‌های آن ها ظاهری برجسته تر داشته باشد و نرمی و خوش فرمی پروتز سینه برایشان مهم است گزینه مناسبی هستند.

کاربرد های برتر پروتز پستان گرد (round) عبارت‌اند از:

  • جراحی اصلاحی یا revision (در مواردی مانند تغییر پروتز قبلی، انقباض کپسولی، پارگی پروتز قبلی فرد و چرخش پروتز)؛
  • علاقه خود فرد

پروتز سینه اشکی یا قطره اشکی  ( آناتومیکال ) :

پروتز پستان «آناتومیکال» به مناسب افرادی است که تمایل دارند پروتز سینه شان نمای طبیعی‌تری داشته باشد. علاوه ‌بر این در موارد زیر این شکل از پروتز ها توصیه می گردد:

  • افرادی که بافت پستانی آنها خیلی کم است یا اصلاً بافت سینه ندارند.
  • افرادی که پستان های تخت و بدون شکل دارند.
  • خانم هایی که دچار عدم تقارن در پستان ها یا نقص ظاهری پستان هستند.

پروتز سینه اشکی هر روز بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد زیرا تمایل به داشتن سینه های متناسب با زیبایی بدن و به اندازه نسبت به داشتن سینه های بیش از حد بزرگ و غیر طبیعی که در ابتدا مرسوم شده بود امروزه بیشتر دیده می شود

پروتز خارجی پستان چیست؟

افرادی که نگران انجام عمل جراحی زیبایی پستان هستند و قصد انجام عمل جراحی و استفاده از پروتزهای پستان داخلی را ندارند. یک راه‌حل دیگر استفاده از پروتزهای پستان خارجی است. که نیازی به عمل جراحی ندارند. اگر چه این پروتز های هرگز حس یک پستان واقعی را تلقین نمی کنن و فقط در زیر لباس ظاهر مناسبی دارند. همچنین در برخی موارد پروتز پستان خارجی سبب حساسیت پوستی، خارش، تعریق و احساس گرما می‌شود و احتمال افتادن و جدا شدن این پروتزهای سینه هم وجود دارد. با این‌همه استفاده از پروتز سینه خارجی سریع‌ترین روش برای بزرگ کردن و پُر کردن فضای خارجی سینه است.

پروتز ژله ای سینه از جمله پروتزهای خارجی پستان محسوب می‌شود.

لیفت پستان با پروتز چیست؟

لیفت پستان با پروتز یا (پروتز ماستوپکسی) یکی از روش‌های بالا کشیدن پستان به‌وسیله‌ی پروتز است. در این روش برای اصلاح افتادگی و بزرگ کردن سینه از پروتز سینه استفاده می‌شود.

در روش پروتز ماستوپکسی برش‌های لازم برای انجام عمل فقط در ناحیه‌ی آرئول و زیر پستان انجام می‌شود. در این روش پستان‌های کوچک که به افزایش حجم نیاز دارند و پستان‌های نامتقارن از نظر اندازه و ظاهر را می‌توان اصلاح کرد. در حقیقت این روش ترکیبی از لیفت سینه و پروتز پستان است. که در آن از لیفت داخلی برای بالا بردن پستان‌ها استفاده می‌شود. برخلاف عمل لیفت سینه نیازی به برش‌های عمودی وجود ندارد. توجه داشته باشید که پروتز و لیفت پستان با این روش برای تمام افراد امکان‌پذیر نیست. با خواندن مطلب عمل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید. بهتر است با نظر بهترین جراح پستان که به ایشان دسترسی دارید این عمل انجام شود.

آمادگی قبل از گذاشتن پروتز سینه

عمل-پروتز-سینه-چگونه-انجام-می-شود؟

پیش از انجام هر گونه جراحی زیبایی سینه ، با جراح خود درباره ترجیحات و انتظارات خود از اندازه و ظاهر پستان های خود مشورت کنید. پزشک شما موظف است درباره انواع و ابعاد مختلف پروتز سینه با شما صحبت کند و اطلاعات لازم را به شما بدهد. مراقبت های قبل از عمل پروتز سینه کارهایی است که باید با پزشکتان در مورد آن ها صحبت کنید که ممکن است شامل نخوردن انواع قرص یا کارهای خاصی باشند. قبل از تصمیم گیری در خصوص گذاشتن ایمپلنت سینه دانستن موارد زیر تصور واقع بینانه ای به شما در مورد این عمل زیبایی می دهد:

  • ایمپلنت سینه هیچ تأثیری در جلوگیری یا درمان افتادگی پستان ندارد و تنها در صورتی که نیاز داشته باشید ، جراح شما می تواند همزمان با انجام ماموپلاستی افزایشی، عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه را برای شما انجام دهد.
  • ایمپلنت های سینه دائمی نیستند و اغلب بسته به جنس و میزان مراقبت پس از حدود ده الی پانزده سال نیاز به تعویض دارند.
  • پروتز سینه هیچ اختلالی در شیردهی ایجاد نمی کند.

قبل از انجام عمل پروتز سینه، آزمایشات لازم شامل ماموگرافی و سونوگرافی پستان از شما به عمل می آید. علاوه بر این، لازم است بین چهار الی شش هفته قبل از جراحی مصرف دخانیات را ترک کرده و چند روز قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین پرهیز کنید. در روز عمل یک همراه با خود به مرکز جراحی بیاورید تا پس از عمل شما را تا منزل همراهی کند.

عمل پروتز سینه چگونه انجام می شود

عمل جراحی ماموپلاستی افزایشی یا قراردادن پروتز سینه ، یک عمل جراحی است که به بیهوشی نیاز دارد. در نتیجه ، در آزمایشات قبل از عمل باید نسبت به سلامتی جسمانی بیمار و مضر نبودن استفاده از داروهای بیهوشی در فرد اطمینان حاصل شود. مراحل عمل پروتز سینه ارتباط مستقیمی با نوع عمل دارد. برای انجام پروتز سینه به طور کلی سه نوع تکنیک برش در پستان ها برای قرار دادن ایمپلنت ها وجود دارد :

برش هلالی زیر چین پستان :

مزیت این نوع برش این است که دسترسی راحت تری برای قرار دادن ایمپلنت به جراح می دهد و محل اسکار یا زخم ناشی از جراحی ، معمولاً توسط سوتین پوشانده می شود. در عین حال، این روش ممکن است به داکت های شیری آسیب بزند و شیردهی پس از عمل پروتز سینه را با مشکل مواجه سازد.

برش در اطراف هاله پستان :

این نوع برش بیشتر در افرادی توصیه می شود که قصد شیردهی در آینده را ندارند زیرا ممکن است آسیب جدی به مجاری شیری وارد کند. در مقابل این روش نیز دسترسی راحتی به جراح برای قرار دادن ایمپلنت و حفظ تقارن پستان ها می دهد و جای زخم ها به دلیل تیرگی هاله اطراف نوک پستان کمتر قابل مشاهده است.

برش زیر بغل (axillary) :

در این روش جراح از جای طبیعی چین زیر بغل برای ایجاد برش استفاده می کند. مزیت این روش این است که هیچ گونه جای زخمی روی پستان ها ایجاد نمی کند. با این حال، در صورتی که در آینده نیاز به تجدید پروتز یا انجام عمل های جراحی اصلاحی دیگر روی پستان وجود داشته باشد ، تکرار این روش میسر نخواهد بود.

یکی از تکنیک های جدید جراحی ماموپلاستی افزایشی ، تکنیک تابا (TABA)  که توسط دکتر فرهاد موسی زاده ابدا و معرفی گردیده است. در این روش به طور همزمان پوست و چربی های اضافه شکم برداشته می شود و از طریق همان شکاف شکمی برای فرد پروتز سینه قرار داده می شود. مزیت این روش بزرگ کردن پستان این است که هیچ گونه برشی در سینه های ایجاد نمی شود و جای اسکار بعد از عمل روی سینه ها وجود ندارد. اصولاً این روش برای افرادی به کار می رود که در نتیجه بارداری سینه و  پوست شکم آن ها دچار افتادگی شده است و قصد دارند این افتادگی را نیز برطرف کنند. این روش برای افرادی که پتوز یا افتادگی شدید پستان دارند روش مناسبی نیست.

پس از ایجاد برش در محل مورد نظر، جراح پروتز پستان را در جای خود قرار می دهد و زخم های جراحی را با استفاده از بخیه می بندد. در روزها و هفته های اول پس از جراحی پروتز سینه التهاب و درد پستان رایج است که به مرور زمان برطرف می شود.

عمل-جراحی-ماموپلاستی

پروتز های پستان بسیار مقاوم هستند. به جز در موارد خاص که در اثر ورزش های سنگین، ضربات ناگهانی، تصادف و مانند این موارد دچار پارگی شوند. معمولا مشکلی ایجاد نمی کنند که در این موارد نیز با توجه جنس پروتز ها مشکلی ایجاد نمی شود . می توان با یک عمل اصلاحی پروتز قبلی را خارج و پروتز جدیدی را جایگزین کرد. در موارد محدودی شاهد تشکیل غلاف دردناک در اطراف پروتز توسط سیستم ایمنی فرد هستیم. که با انتخاب بهترین برند پروتز و روش جراحی به حداقل رسیده و نگرانی برای آن وجود ندارد.

هزینه عمل جراحی پروتز سینه

هزینه انجام عمل ماموپلاستی افزایشی یا قراردادن پروتز سینه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع ایمپلنت و متریال مصرفی، هزینه دریافتی بیمارستان ، و میزان مهارت و تخصص پزشک قرار دارد و بسیار متغیر است. این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از افراد سودجو و غیر متخصص این عمل را با استفاده از پروتزهای بی کیفیت انجام می دهند که ممکن است نتایج نامطلوب و گاهاً غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد. در نتیجه ، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه هرگز هزینه را به عنوان تنها فاکتور تصمیم گیری در نظر نگیرید، استفاده از پروتزهای دارای FDA Approved نکته مهمی است قیمت ها متاسفانه به دلیل تغییرات ارز در صورت استفاده از ابزار ها و تجهیزات پزشکی معتبر خارجی متغییر است برای دریافت مشاوره آنلاین  و قیمت حدودی جراحی می توانید از بخش تماس با دکتر در منو سایت به واتس اپ دکتر موسی زاده پیام ارسال نمایید در اولین فرصت ممکن در صورتی که ایشان در حال جراحی و یا معاینه بیماران عزیز نباشند پاسخگو درخواست های آنلاین خواهند بود

هزینه پروتز سینه بر اساس نوع پروتز و میزان پیچیدگی جراحی تعیین می شود. دستمزد پزشک و هزینه های کلینیک بخشی از هزینه عمل پروتز سینه را تشکیل می دهند پس از جلسه مشاوره و تعیین بیمارستان مد نظر شما و تعیین شیوه جراحی پروتز سینه قابل تعیین کردن است. اما یکی از هزینه های اصلی قیمت پروتز دائمی سینه است که می توانید در صفحه قیمت پروتز سینه لیست قیمت برندهای مختلف را مشاهده نمایید

 هزینه  پروتز سینه در سال 1401 در حدود 25 میلیون تومان است. که البته با توجه به برند انتخابی و کشور تولید کننده متفاوت است حتما به مقاله گفته شده مراجعه نمایید.

برای مطالعه قیمت دقیق برندهای مختلف و هزینه جراحی سال 1401 روی لینک زیر کلیک کنید

آیا پروتز پستان موجب سرطان می شود؟

براساس مطالعات انجام‌شده هنوز ارتباطی میان گذاشتن پروتز و ایجاد سرطان پستان، بیماری‌های خود‌ایمنی و سایر بیماری‌های سیستمیک یافت نشده است. در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه سرطان در زنانی که پروتز سینه دارند در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص داده می‌شود هم وجود ندارد. انجام معاینات پستان نیز پس از این عمل مختل نمی گردد البته حتما باید به متخصص تصویربرداری هنگام انجام ماموگرافی یا فرآیندهای تشخیصی دیگر وجود پروتز را اطلاع دهید. در نظر گرفتن برخی نکات از طرف همکار تصویربرداری پزشکی ضروری است

آیا امکان شیردهی پس از عمل پروتز سینه وجود دارد؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد پروتز سینه توانایی شیردهی پس از این عمل جراحی است. اگرچه شما عمل پروتز پستان انجام داده‌اید اما مسئله اینجاست که بافت طبیعی و قدیمی سینه و مجاری شیردهی در سر جای خودشان هستند. به این ترتیب پروتز سینه چه در زیر عضله‌ی پستان و چه در بافت پستان قرار داده شود، روی شیردهی خانم‌ها تأثیری ندارد. نکته قابل توجه تاثیر شیردهی بر پروتز سینه است که ممکن است موجب شل شدن و افتادگی پستان گردد. در این موارد نیز با یک عمل اصلاحی کوچک و یا نهایتا تعویض پروتز مشکل حل شده و جای نگرانی نیست.مقاله کامل شیردهی با پروتز سینه را مطالعه نمایید

مراقبت های لازم پس از عمل پروتز سینه

  1. برای استراحت کردن یا خوابیدن روی شکم و پهلو نخوابید. بهترین حالت خوابیدن به پشت است چون پروتز ها در جای مناسب قرار می گیرند،پس از دو هفته می توانید به پهلو ها بخوابید.
  2. آنتی بیوتیک های تجویزی توسط جراح پس از عمل سر ساعت مقرر مصرف شوند.
  3. در هفته اول بعد از عمل پروتز پستان زیاد فعالیت نکنید. فعالیت‌هایی مثل شانه کردن مو یا برداشتن اجسام سبک بلامانع است. اما باید به شکلی انجام گیرد که موجب ایجاد کشش در سینه و محل زخم نشود. توجه داشته باشید که نداشتن تحرک و فعالیت مطلق نیز بدن‌تان را خشک و سفت می‌کند.
  4. پزشک جراح معمولا بعد از عمل برای شما «سوتین طبی» تجویز می‌کند. سوتین طبی همانند پانسمان عمل می‌کند. به‌طوری‌که پستان‌ها و پروتز‌ها را در بهترین وضعیت نگه می‌دارد. در طول ۶ تا ۱۲ هفته به‌صورت تمام وقت حتی هنگام خواب، سوتین طبی خود را ببندید. پوشیدن سوتین بعد از عمل پروتز یکی از مهمترین اقداماتی است که بیمار باید انجام دهد.
  5. سفت شدن سینه و کبودی پوست پستان پس از عمل امری طبیعی است و بخشی از پروسه‌ی درمان و بهبودی است.
  6. تا سه هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات اجتناب کنید
  7. بعد از دو هفته می‌توانید پیاده‌روی کنید، بدوید یا ورزش‌های مربوط به پایین‌تنه را انجام دهید. توانایی خود را در نظر بگیرید و اگر حرکتی برایتان دردناک است انجامش ندهید.

آیا عمل پروتز سینه درد دارد؟

عمل قرار دادن ایمپلنت سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. بعد از عمل بیمار برای ساعاتی در بخش ریکاوری قرار گرفته و بعد از اینکه علائم حیاتی وی کنترل شد، وارد بخش بیمارستان می‌شود. در بسیاری از بیماران در همان روز بعد از عمل، ترخیص انجام خواهد شد و در نهایت مراقبت‌های پس از عمل به وی آموزش داده خواهد شد.

در مورد مقدار درد بعد از عمل پروتز باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که مانند هر عمل دیگری ممکن است در ناحیه عمل به دلیل برش‌ها، دردی را احساس کنید که معمولا با استفاده از مسکن‌های رایج این دردها برطرف خواهد شد. پس به هیچ عنوان نگرانی از این نظر نداشته باشید و دردهای بعد از عمل پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شوند.

نمونه سینه عمل شده با پروتز سینه

نمونه سینه عمل شده

یکی از اقداماتی که قبل از انجام جراحی سینه می تواند به تصمیم گیری بهتر درباره آن کمک کند، بررسی مدل سینه عمل شده است. در واقع، افراد می توانند در جلسه مشاوره با پزشک، عکس های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی را مشاهده کنند. این مساله به طور خاص برای افرادی که قصد عمل لیفت سینه و جراحی بزرگ کردن سینه (به طور همزمان) را دارند، بسیار راهگشا خواهد بود.

در مطب دکتر موسی زاده نیز عکس زیبا جویان عزیز در عمل های مختلف مثل پروتز سینه، ماموپلاستی و بازسازی پستان با اجازه بیماران تهیه شده است که هم به صورت آلبوم و هم به صورت ویدیو کلیپ قابل مشاهده برای بیماران عزیز است. با دیدن عکس های عمل پروتز سینه می‌توانید بهتر در مورد اینکه به چه مدلی از پروتز سینه اعم از گرد یا اشکی نیاز دارید، تصمیم گیری کنید.

مشاهده سینه پروتز شده به فرد کمک می کند تا با نتیجه حاصل از عمل آشنایی بیشتری پیدا کند. همچنین، فردی که قصد دارد به طور همزمان جراحی پروتز سینه و لیفت سینه را انجام دهد، می تواند نسبت به میزان تغییرات واقعی بعد از جراحی آگاهی پیدا کند.

به طور کلی، مشاهده نمونه و مدل سینه عمل شده یا سینه پروتز شده به ایجاد یک دیدگاه واقع گرایانه در افراد کمک خواهد کرد. هر چه اطلاعات یک فرد درباره میزان تغییرات بعد از جراحی پروتز سینه یا لیفت سینه بیشتر باشد، نتایج منطقی تری از جراحی انتظار خواهد داشت. برای این منظور، مشاهده تعداد بیشتری مدل سینه عمل شده مفید خواهد بود.

برای مشاهده نمونه عکس های قبل و بعد از عمل ضمن مشاوره آنلاین در سایت می توانید به مطب مراجعه نمایید در بخشی از پذیرش مطب ویژه بانوان حتی به صورت فیلم پروتز سینه و نمونه عمل های جراحی پستان قابل دیدن هستند.

ویژگی های بهترین جراح پروتز سینه

ویژگی-های-بهترین-جراح-پروتز-سینه

مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جو از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.

سوالات متداول

از این عمل هم برای موارد درمانی و هم برای زیبایی استفاده می‌شود. برای بازسازی پستان بعد از عمل ماستکتومی، معمولا از این روش به عنوان یک عمل زیبایی استفاده می‌شود.

افرادی که به صورت مادرزادی یا به دلیل عوارض متفاوتی دارای سینه‌های کوچکی هستند، می‌توانند با استفاده از پروتز سینه سایز پستان خود را افزایش داده به حالت طبیعی برگردانند. بازگرداندن زیبایی و همچنین افزایش اعتماد به نفس، یکی از دلایل اصلی استفاده از پروتز پستان است.

عمل ماموپلاستی مانند هر عمل دیگری ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که باید قبل از جراحی از آن مطلع شد. از عوارض عمل می‌توان به درد سینه، عفونت، تغییرات در حساسیت سینه و … اشاره کرد. با انتخاب یک جراح پروتز سینه با تجربه زیاد، معمولا این موارد به ندرت پیش می‌آید و جای نگرانی نیست.

به طور کلی در عمل پروتز پستان از 3 نوع پروتز استفاده می‌شود. پروتز سالینی (آب نمکی)، پروتز سیلیکونی و پروتزهای ترکیبی مدل‌هایی هستند که بسته به نظر پزشک و هدف جراحی انتخاب شده و استفاده می‌شوند.

بله این امکان وجود دارد. شما می‌توانید از پروتز خارجی پستان استفاده کنید. این نوع از پروتز بدون جراحی است و برای زیبایی ظاهری در زیر لباس استفاده می‌شوند.

هزینه عمل به موارد مختلفی مانند نوع پروتز، مرکز درمانی، هزینه دریافتی بیمارستان و میزان مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد. یکی از هزینه‌های اصلی عمل پروتزی است که استفاده می‌شود و باید توجه داشته باشید که استفاده از پروتزهای ارزان قیمت باعث به وجود آمدن مشکلات غیر قابل جبران در آینده می‌شود.

در حال حاضر هیچکدام از تحقیقات پزشکی ارتباطی بین استفاده از پروتز و بروز سرطان را اثبات نکرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

با توجه به اینکه در عمل پروتز به مجاری شیردهی دست زده نمی‌شود، مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سخن پایانی در مورد پروتز سینه

عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید اما از نظر طول عمر پروتز سینه برخی پروتز های سینه تا بیش از 20 سال بدون وجود هیچ مشکلی نیاز به تعویض ندارند.  سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود،  در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید.

با انتخاب بهترین جراح پروتز سینه در تهران می‌توانید بهترین ایمپلنت سینه را برای خود انتخاب کنید و در نهایت، عمل خود را آغاز کنید.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.