لوگو وبسایت دکتر فرهاد موسی زاده
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ماستوپکسی یا بالا کشیدن سینه (پستان)

ماستوپکسی یا بالا کشیدن سینه (پستان) افتادگی پستان و نوک پستان یکی از عارضه های شایع پستانی در زنان است که به دلایل مختلف از جمله افزایش سن ایجاد می شود. ماستوپکسی یا جراحی لیفت سینه نوعاً یک عمل زیبایی سینه است که ممکن است یا به تنهایی و یا در کنار عمل های ماموپلاستی افزایشی یا کاهشی انجام شود. در واقع ماستوپکسی به منظور رفع پتوز یا افتادگی سینه انجام می شود. در این عمل ، جراح با استفاده از تکنیک های مختلف که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت به سینه ها فرمی منسجم تر می دهد و آن را به سمت بالا می کشد تا شکلی گردتر و زیباتر به خود بگیرند. در طول این عمل ، پوست های اضافی دور سینه کشیده شده و حذف می شوند. علاوه بر این، گاهی آرئول یا هاله اطراف نوک سینه نیز کوچک تر می شود تا سینه ها شکل ظاهری بهتری به خود بگیرند.

درخواست مشاوره ماستوپکسی

برای مشاوره رایگان توسط تیم کلینیک پستان دکتر فرهاد موسی‌زاده فرم زیر را پر کنید.

عناوین مقاله

فهرست محتوا نمایش

پتوز یا افتادگی پستان چیست؟

به افتادگی پستان و نوک پستان پتوز می گویند. پتوز معمولا در سه درجه دسته بندی می شود:

  • پتوز خفیف:

پتوز خفیف زمانی اتفاق می افتد که نوک پستان علی رغم داشتن افتادگی از چین پستانی تحتانی یا IMF بالاتر می باشد.

  • پتوز متوسط:

پتوز متوسط به حالتی گفته می شود که نوک پستان در موازات چین پستانی تحتانی یا IMF قرار می گیرد. به این دسته از پتوز، گرید ۲ اطلاق می شود.

  • پتوز شدید:

در پتوز شدید یا گرید ۳ نوک پستان از چین پستانی تحتانی یا IMF پایین تر می باشد.

طبقه بندی های مختلفی برای پتوز وجود دارد. گاهی دسته بندی پتوز را براساس وضعیت قرارگیری پستان نسبت به پل تحتانی پستان در نظر می گیرند که در این صورت:

  • در موارد خفیف نوک پستان بالای پل تحتانی قرار می گیرد.
  • در موارد متوسط قسمتی از نوک پستان بالای پل تحتانی و قسمتی از آن پایین پل تحتانی قرار دارد.
  • در موارد شدید نیپل پایین تر از پل تحتانی پستان قرار دارد.

یک روش دیگر برای بررسی پتوز وجود دارد که با استفاده از اندازه فاصله شکاف بالای جناغ (sternal noch) انجام می شود. در حالت طبیعی بسته به جثه و BMI فرد این فاصله متفاوت است اما در حالت معمول این اندازه باید در حدود ۱۸ تا ۲۲ سانتی متر باشد. اگر این فاصله بیشتر باشد معمولا پتوز وجود دارد و باید اصلاح شود و کمپلکس نیپل-ارئول به فاصله طبیعی یعنی ۲۲-۱۸ سانتی متر منتقل شود.

چه عواملی سبب ایجاد پتوز در افراد می شود؟

چه-عواملی-سبب-ایجاد-پتوز-در-افراد-می-شود
  • عوامل زیادی در این اتفاق نقش دارند که مهم ترین آن ها نیروی جاذبه می باشد. به مرور زمان در اثر نیروی جاذبه تمام اعضایی که در بدن حالت آویزان دارند، افتادگی پیدا می کنند مثل نوک بینی، لاله گوش، غبغب و سینه. عوامل دیگری که می توانند فرد را مستعد پتوز کنند عبارتند از:

    • کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی
    • تعداد حاملگی: هر چه حاملگی بیشتر باشد، خانم ها بیشتر مستعد افتادگی پستان و نوک پستان می باشند اما بین شیردهی و پتوز رابطه شناخته شده ای وجود ندارد.
    • با افزایش BMI علاوه بر اینکه پستان بزرگ می شود، نوک پستان هم با افزایش وزن پستان ها دچار افتادگی می شود.
    • تغییر وزن قابل توجه (افزایش و کاهش قابل توجه در وزن) می تواند باعث ایجاد پتوز شود.
    • به صورت فیزیولوژیک به دنبال یائسگی افراد مستعد افتادگی پستان و نوک پستان هم می شوند.
    • در برخی از اختلالات، کمبود کلاژن های پوست وجود دارد و در نتیجه الاستیسه پوست کم شده و پتوز اتفاق می افتد؛ مثل افراد دچار سندرم اهلر دانلوس که اغلب دچار پتوز شدید می شوند.

    نکته: هیچ رابطه شناخته شده ای بین بستن یا نبستن سوتین با پتوز وجود ندارد.

انواع تکنیک های لیفت سینه

انواع-تکنیک-های-لیفت-سینه

در جراحی  لیفت سینه الگوهای برش و روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط هر بیمار و میزان افتادگی سینه در بیمار انتخاب می شود. برخی از این تکنیک ها مدت ها مورد استفاده قرار میگرفته اند. این در حالیست که برخی دیگر کاملاً جدید هستند. اگر قصد انجام جراحی لیفت سینه دارید ، کسب اطلاعات در خصوص هر یک از تکنیک های جراحی می تواند به شما دید واقع بینانه تری نسبت به نتیجه مورد انتظار از عمل ماستوپکسی دهد.

روش برش لنگر (Anchor Lift)

در این روش، جراح با استفاده از ایجاد شکافی در اطراف آرئول ( هاله سینه ) و امتداد آن به خط به سمت زیر سینه اقدام به انجام لیفت سینه می کند. این روش بیشترین اسکار یا زخم جراحی را ایجاد می کند و برای افرادی مناسب است که افتادگی شدید پستان دارند. روش آنکور یا لنگر قدیمی ترین تکنیک مورد استفاده برای ماستوپکسی است که برای موارد جراحی همزمان کاهش سایز سینه و لیفت سینه بهترین تکنیک است.

به طور کلی برش های عمودی مانند برش آنکور در جراحی زیبایی سینه برای افرادی که نیاز کمتری به حذف بافت و پوست های اضافه پستان دارند مناسب ترند و اسکار کمتری از خود به جای می گذارند.

روش برش آبنبات چوبی (Lollipop Lift)

در تکنیک لیفت لالیپاپ ، جراح یک برش در اطراف هاله پستان یا آرئول ایجاد می کند و آن را به صورت عمودی در امتداد زیر سینه ادامه می دهد. این روش برای زنانی مناسب است که با درجه متوسط پتوز مواجه هستند و قصد انجام جراحی های کمتر تهاجمی یا قرار دادن پروتز سینه برای لیفت سینه های خود را ندارند.

روش برش دونات (Donut Lift)

در تکنیک لیفت دونات ، جراح صرفاً یک برش در اطراف آرئول ایجاد می کند. این روش به اصطلاح علمی پری-آرئولار یا تکنکیک بنلی (Benelli) نیز معروف است. تکنیک لیفت پری-آرئولار برای افرادی مناسب است که افتادگی سینه خفیف تا متوسطی دارند . هرچند اگر این تکنیک توسط یک جراح متبحر انجام شود می تواند برای زنانی که افتادگی سینه شدیدتری دارند نیز نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. در برش دونات هم به دلیل اینکه اسکار در محل رنگی آرئول ایجاد می شود ، جای کمتری از خود باقی می گذارد.

روش برش هلالی  (Crescent Lift)

اگر چه این تکنیک در مقایسه با روش های دیگر برش لیفت سینه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد اما برای افرادی که افتادگی سینه ی بسیار خفیفی دارند در کنار قراردادن پروتز سینه می تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. در این روش جراح تنها با استفاده از یک برش هلالی در بالای آرئول سینه اقدام به لیفت سینه می کند. مزیت برش هلالی لیفت سینه در این است که در مقایسه با سایر روش ها اسکار بسیار کوچکتری ایجاد می کند.

برش هلالی لیفت سینه می تواند برای اصلاح عدم تقارن نوک سینه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. نتایج این تکنیک در 98 درصد موارد بسیار رضایت بخش است و شکل ظاهری مطلوبی به سینه ها می دهد.

انواع روش های ماستوپکسی

  • همان طور که قبلا گفته شد ماستوپکسی (بالا کشیدن پستان) می تواند به تنهایی انجام شود ولی در مواردی که اندازه پستان(سینه) بیمار کوچک است و بیمار تمایل به بزرگتر کردن سینه خود دارد به همراه ماستوپکسی ماموپلاستی افزایشی نیز انجام می شود یعنی پروتز سینه برای فرد گذاشته می شود تا سینه ها بزرگتر شوند.

    در مواردی خانم ها به همراه افتادگی پستان و نوک پستان، دارای بزرگی سینه می باشند. در این شرایط علاوه بر انجام ماستوپکسی و اصلاح پتوز reduction mamoplasty کوچک کردن پستان با عمل ماموپلاستی نیز انجام می شود یعنی بخش اضافه پستان برداشته می شود.

    در مواردی هم کمپلکس نیپل-آرئول یا هاله ی نوک پستان حالت دفورمه داشته و بزرگ است. در این موارد علاوه بر انجام ماستوپکسی، کمپلکس نیپل-آرئول نیز اصلاح می شود. قطر طبیعی این کمپلکس باید بین ۴ تا ۵ سانتی متر باشد.

مزایا و معایب جراحی لیفت سینه

مزایا-و-معایب-جراحی-لیفت-سینه

بنابر اعلام جامعه جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)  مزایای جراحی لیفت سینه عبارتند از افزایش تقارن و زیبایی سینه و بازگشت اعتماد به نفس در فرد. اغلب زنانی که این جراحی زیبایی را انجام می دهند از نتایج عمل راضی هستند و حس جوانی و زیبایی بیشتری تجربه می کنند. از معایب جراحی لیفت سینه می توان به ماندگار بودن جای اسکار یا زخم اشاره کرد. اگر چه روش هایی برای کم کردن جای اسکار در جراحی زیبایی سینه وجود دارد اما اسکار هیچ گاه کاملاً از بین نمی رود. یکی دیگر از معایب لیفت سینه این است که سینه ها باز هم به مرور زمان و تحت تأثیر نیروی جاذبه دچار افتادگی می شوند و نتیجه جراحی لیفت سینه به صورت مادام العمر باقی نمی ماند و در صورت نیاز ، فرد باید مجدداً جهت تجدید عمل لیفت سینه به پزشک خود مراجعه کند

بالا کشیدن و بزرگ کردن همزمان سینه

  • جراحی لیفت سینه می تواند اثرات افتادگی سینه ناشی از افزایش سن و بارداری های متعدد را در بسیاری از موارد از بین ببرد. هرچند در مواردی که فرد سینه های کوچکی دارد و بافت پستانی زیادی ندارد ، ممکن است لیفت سینه به تنهایی نتایج مطلوبی حاصل نکند. در این موارد می توان از ایمپلنت در کنار عمل لیفت سینه استفاده کرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر سایز سینه های شما به اندازه کافی بزرگ نیست ، ممکن است عمل لیفت سینه به سبب حذف پوست و گاهاً بافت های اضافی سینه سبب کوچکتر جلوه داده شدن سینه های شما شود. در نتیجه ، پیش از تصمیم گیری در خصوص انجام ماستوپکسی حتماً با بهترین متخصص جراحی لیفت سینه مشورت کنید تا در صورت تمایل ، به طور همزمان با ماستوپکسی عمل مامموپلاستی افزایشی با استفاده از قرار دادن پروتز سینه نیز برای شما انجام شود.

درخواست مشاوره ماستوپکسی

برای مشاوره رایگان توسط تیم کلینیک پستان دکتر فرهاد موسی‌زاده فرم زیر را پر کنید.

اسکار یا جای زخم بعد از عمل لیفت سینه

اسکار-یا-جای-زخم-بعد-از-عمل-لیفت-سینه

یکی از نگرانی های افراد در خصوص انجام عمل لیفت سینه ، ماندگار بودن جای زخم ها یا اسکار است. اگر چه جراحی بالا کشیدن پستان سبب ایجاد اسکار می شود اما جای زخم ها در صورت مراقبت های صحیح پس از عمل آنقدر مشخص نیست و جای نگرانی از بابت آن وجود ندارد.

بهترین راه برای پیشگیری از ایجاد اسکارهای بزرگ ، انتخاب بهترین جراح زیبایی سینه است که تجربه زیادی در عمل های مختلف لیفت سینه دارد. در انتخاب جراح خود دقت لازم را به عمل آورید زیرا گاهاً انتخاب یک جراح صرفاً به دلیل صرفه جویی می تواند نامطلوب و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

برای کاهش اسکارهای ناشی از ماستوپکسی ، می توانید از روش های خانگی مانند ماساژ محل زخم با استفاده از لوسیون ها و کرم های مخصوص و ضد آفتاب های استاندارد استفاده کنید. علاوه بر این، انجام مراقبت های پس از عمل مانند پرهیز از مصرف دخانیات و پرهیز از انجام فعالیت های سنگین می تواند به بهبودی هرچه بهتر و سریع تر جای زخم ها کمک کند.

آمادگی قبل از انجام عمل لیفت سینه

اگر افراد کاندید عمل جراحی ماستوپکسی بالای ۴۰ سال هستند، باید برای آن ها mammography screening انجام شود و وجود ضایعات مشکوک بررسی شود. در بعضی از موارد در کنار ماموگرافی (mammography) باید سونوگرافی پستان( sonography) (در سنین پایین) یا MRI پستان ها هم انجام شود تا از عدم وجود ضایعات مطمئن شد. به طور کلی باید قبل از عمل از نداشتن تومور اطمینان حاصل کرد‌. در صورت وجود تومور باید بیوپسی (نمونه برداری) انجام شود. اگر تومور خوش خیم باشد می توان حین عمل ماستوپکسی آن را برداشت اما اگر تومور بدخیم باشد باید این بیماران را کاندید عمل جراحی انکوپلاستی (oncoplasty ) نمود و علاوه بر جراحی زیبایی، جراحی تومور نیز برای آن ها انجام داد.

افراد قبل از جراحی باید برخی از مسائل را به پزشک خود اطلاع دهند که عبارتند از:

  • مصرف سیگار و مشروبات الکلی:

پزشک معالج به بیمار توصیه می کند که حداقل ۴ هفته مصرف سیگار را قطع کند. بهتر است که مصرف سیگار ۲ تا ۳ ماه قبل از جراحی قطع شود و تا زمان بهبودی کامل زخم های جراحی به هیچ وجه سیگار و هیچ گونه دخانیات استفاده نشوند.

  • مصرف آسپرین و سایر مسکن های ضد التهابی (در گروه NSAID):

مصرف این داروها حداقل یک هفته قبل از جراحی باید قطع شود.

نکته: در صورتی که مصرف سیگار و داروهایی همچون آسپرین قبل از جراحی قطع نشود، خطر سیاه شدن پستان و نوک پستان بعد از جراحی بیشتر می شود.

مصرف مکمل های گیاهی:

مصرف بسیاری از مکمل های گیاهی و حتی ویتامین E می تواند سبب اختلالات انعقادی شود و خطر خون ریزی را زیاد می کند. مصرف این مکمل ها باید ۱ تا ۲ هفته قبل از جراحی قطع شود.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت سینه

تورم و التهاب بعد از جراحی ممکن است تا ۲ الی ۳ هفته ادامه داشته باشد و همانند سایر عمل های جراحی سوزش و درد در اطراف محل زخم طبیعی است اما این دردها و سوزش ها خیلی آزاردهنده نمی باشند. قرمزی و صورتی بودن پوست حوالی نواحی جراحی ممکن است تا چند ماه وجود داشته باشد. ممکن است تا ۲ الی ۳ ماه در ناحیه نیپل-ارور بی حسی محدودی حس شود‌.

افراد باید بعد از عمل جراحی به سینه خود فشار وارد نکنند، خم نشوند و اجسام سنگین بلند نکنند. این عزیزان نباید تا حداقل ۴ هفته پس از جراحی ورزش های سنگین انجام دهند ولی نرمش ها و ورزش های خفیف توصیه شده برای بعد از عمل به منظور جلوگیری از خشک شدن شانه باید انجام شود. در هنگام خوابیدن باید به طرفین و به پشت بخوابند تا به سینه ها فشار وارد نشود، از روابط زناشویی حداقل تا دو هفته پرهیز کنند. این افراد باید از آفتاب گیری بپرهیزند؛ زیرا اگر اسکارهای عمل با آفتاب تماس پیدا کنند، روند ترمیم دچار اختلال شده و تغییر رنگ شدید پوست ایجاد می شود.

ممکن است برای افراد درن گذاشته شود. درن ها از جمع شدن خون در ناحیه عمل جلوگیری کرده و آن را تخلیه می کنند. درن ها معمولا بعد از چند روز برداشته می شوند.

بخیه ها ممکن است جذبی باشند و برای لایه های داخلی استفاده می شوند. این بخیه ها جذب شده و نیازی به کشیدن ندارند. در برخی شرایط بخیه های غیرجذبی استفاده می شوند که نیاز به کشیدن دارند. این بخیه حدودا بعد از ۲ الی ۳ هفته بسته به میزان کشش پوست برداشته می شوند.

نتایج نهایی عمل جراحی ممکن است بعد از چند ماه و در برخی از موارد بعد از یک سال مشخص شود. البته بعد از یک ماه تقریبا ۹۰-۸۰٪ نتیجه مشخص شده است اما بروز نتیجه ی قطعی ممکن است۶ ماه تا یک سال طول بکشد.

نکته: سوتین های مخصوص بعد از عمل باید ۳ تا ۶ ماه بسته شود.

برای بهبودی سریع تر محل اسکار می توانید از داروهای مانند ژل کنترکتیوس ، سیکالفی استفاده کنید. ژل ها یا چسب های سیلیکونی که برای افرادی که زمینه اسکار هایپرترفیک و کلوئیدی دارند استفاده می شود و مصرف آن ها تا حدود شش ماه توصیه می گردد.

عکس لیفت سینه

این مورد با توجه به قوانین نظام پزشکی در حوزه تبلیغات مجازی پزشکان برتر امکان پذیر نمی باشد. بیماران عزیز جهت دیدن نمونه عکس های قبل و بعد از جراحی لیفت پستان می توانند به صورت حضوری به مطب مراجعه نمایند عکس لیفت پستان با اجازه بیماران در مطب به صورت آلبوم دیجیتال قابل ارائه به بیماران عزیز است.

آیا فاصله زیاد بین سینه‌ها با ماستوپکسی قابل اصلاح است؟

همانطور که بیان شد، ماستوپکسی نام تخصصی و علمی برای جراحی ترمیمی بالا کشیدن سینه زنان است. به طور عمده در ماستوپکسی هدف جراح پستان، بالا کشیدن و اصلاح شکل سینه می باشد تا ظاهر آن گردتر و خوش فرم تر گردد و حالت افتادگی پستان برطرف شود. به گفته دکتر فرهاد موسی زاده جراح و متخصص پستان، در ماستوپکسی به دلیل انجام تغییرات در ساختار ظاهری و بافت پستان، می توان فرم آن را نیز تغییر داد.

یکی از موارد مهم در شکل دهی مجدد به پستان ها، اصلاح فاصله بین سینه ها و کاهش چاک سینه می باشد. در ماستوپکسی سایز سینه تغییر نمی کند، اما به دلیل حذف پوست اضافه و شکل دهی مجدد به بافت سینه ها، آنها کوچکتر به نظر خواهند رسید. همچنین به دلیل جمع شدن بافت سینه، فاصله بین دو پستان و چاک سینه نیز کمتر خواهد شد. افزون بر این در صورتی که فاصله بین دو سینه زیاد باشد، از محور میانی بدن دور بوده و یا بیمار متقاضی نزدیکتر شدن بیشتر سینه هایش باشد، با صلاحدید جراح متخصص پستان در جراحی پلاستیک ترمیمی ماستوپکسی می توان با برداشتن میزان بیشتری از پوست بخش نزدیکتر سینه ها به محور میانی بدن چاک سینه بیماران را کمتر نمود.

امکان شیردهی پس از عمل ماستوپکسی

سؤالی که بسیاری از خانم ها در خصوص عمل زیبایی لیفت سینه دارند این است که آیا امکان شیردهی پس از این عمل وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که جراحی لیفت سینه به تنهایی هیچ تأثیری بر توانایی بیمار در شیردهی پس از عمل نخواهد داشت. با این حال قاعده کلی در این مورد وجود ندارد و توانایی تولید شیر در افراد مختلف پس از جراحی متفاوت است.

افتادگی مجدد بعد از عمل ماستوپکسی

افتادگی-مجدد-بعد-از-عمل-ماستوپکسی

به طور قطعی نمی توان گفت که عمل ماستوپکسی دائمی است. افراد باید وزن خود را در حالت نرمال نگه دارند؛ چون افزایش یا کاهش وزن قابل توجه نتیجه عمل جراحی را تغییر می دهد. از طرف دیگر با گذشت زمان و بالا رفتن سن، الاستیسه پوست کم می شود و ممکن است به مرور زمان دوباره افتادگی ایجاد شود ولی در اغلب مواقع اثرات جراحی با تکنیک های مناسبی که برای افراد در نظر گرفته شده است طولانی مدت خواهد بود.

عوارض عمل جراحی ماستوپکسی

  • جراحی ماستوپکسی اصولا عمل پرعارضه ای نیست اما ممکن است با عوارضی همراه باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

    • خونریزی و هماتوم
    • کبودی و اکیموز پوست
    • عفونت زخم

    درصد بروز این عوارض خیلی کم است اما صفر نیست. ریسک بروز عوارض در افرادی که سیگار مصرف می کنند یا سابقه مصرف سیگار داشته اند، در افراد دیابتیک و چاق بیشتر است.

    عوارض جراحی به تکنیک انجام شده در عمل وابسته است. هر چه کشش پوست ناشی از عمل کمتر باشد طبیعتا اسکار جراحی کمتر خواهد بود. اگر در طی جراحی هموستاز و خون گیری به خوبی انجام شود، خطر بروز خون ریزی و هماتوم کم و خطر بروز اسکار نیز کمتر خواهد شد.

    برخی از عوامل ایجاد کننده عوارض نیز به فرد وابسته است. به طور مثال پوست برخی از افراد بالقوه کلوئیدساز است. افرادی که پوست تیره دارند، این مسئله در آن ها شایع تر است. این عزیزان حتما باید از ژل های سیلیکونی استفاده نمایند.در مواردی هم کورتون به صورت موضعی در محل زخم و نیپل تزریق می شود تا از اسکار هایپرتروفیک و کلوئید پیشگیری شود.

    در صورتی پس از جراحی لیفت سینه با عوارض زیر مواجه شدید به پزشک خود مراجعه کنید:

    • قرمز شدن ، داغی و التهاب غیر عادی پوست سینه
    • تب بالای 5/37 درجه
    • ترشح خون، مایع و چرک از محل زخم
    • درد قفسه سینه یا تنگی نفس

بهترین متخصص عمل لیفت سینه

همانطور که گفته شد ، انتخاب بهترین جراح لیفت سینه در تهران می تواند نقش بسزایی در کسب نتایج مطلوب از این عمل جراحی زیبایی داشته باشد. علاوه بر این، اسکار یا جای زخم که یکی از مشکلات شایع عمل های زیبایی پستان است، با تبحر و تخصص جراح زیبایی پستان به حداقل می رسد. در صورت انتخاب یک فرد غیر متخصص ممکن است فرد با مشکلاتی از قبیل عفونت و عدم تقارن سینه ها پس از جراحی مواجه شود که گاهاً این نتایج جبران ناپذیر هستند. در نتیجه، توصیه ما این است که قبل از تصمیم گیری در خصوص انجام عمل لیفت سینه حتماً با چند متخصص مشورت کنید. استفاده از تجربه افراد دیگری که این عمل زیبایی را انجام داده اند می تواند به شما در انتخاب بهترین متخصص لیفت سینه یاری دهد.

سخن پایانی

عمل زیبایی لیفت سینه یا ماستوپکسی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صورتی که این جراحی توسط بهترین متخصص لیفت سینه انجام شود ، نتایج بسیار خوبی به همراه دارد و می تواند زیبایی و اعتماد به نفس را به شما برگرداند. برای کسب اطلاعات در خصوص عمل ماستوپکسی می توانید به پیج اینستاگرام دکتر موسی زاده با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره و وقت ملاقات حضوری می توانید با مطب ایشان تماس بگیرید. دکتر موسی زاده متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع جراحی های زیبایی سینه آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

منابع

سوالات متداول

ماستوپکسی یا بالا کشیدن سینه زنان، عملی است که در آن افتادگی پستان و نوک پستان که معمولا با بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد را اصلاح می‌کند. این عمل هم به عنوان عمل زیبایی و هم در کنار ماموپلاستی برای موارد درمانی استفاده می‌شود.

کشیدن سیگار، نوشیدن مشروبات الکلی، تعداد حاملگی و افزایش وزن تاثیر زیادی در مقدار افتادگی پستان دارند.

بین شیر دادن و پتوز (افتادگی پستان) رابطه شناخته شده‌ای وجود ندارد.

به صورت کلی 4 روش جراحی برای عمل ماستوپکسی (اصلاح افتادگی پستان) وجود دارد که بسته به انتخاب جراح یکی از این روش‌ها انتخاب می‌شود. انتخاب یک جراح حاذق و با سابقه باعث انتخاب روش درست و تبع آن کم شدن اثر زخم در بدن می‌شود. همچنین استفاده از پماد‌ها و لوسیون‌های مختلف می‌تواند در کاهش حجم اسکار موثر باشد.

با توجه به اینکه این عمل ارتباطی به مجراهای شیردهی پستان ندارد، مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ولی بهتر است قبل از عمل این مورد را از پزشک بپرسید.

با توجه به شرایط بیمار و مقدار تهاجمی بودن عمل، مقدار دردی که بعد از عمل به وجود می‌آید متفاوت است. ولی پزشک متخصص با تجویز داروهای مسکن عمومی درد شما را تا میزان بسیار زیادی تخفیف خواهد داد.

جراحی زیبایی ماستوپکسی برای خوش فرم کردن و گرد کردن سینه انجام می‌شود. در طی این عمل به صلاحدید پزشک و درخواست بیمار فاصله بین دو پستان و چاک سینه نیز کمتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

بازسازی پستان به طور معمول همزمان با برداشتن پستان یا پس از آن و یا در آینده انجام می‌شود. راه‌‌‌‌‌‌‌های بسیاری برای بازسازی پستان وجود دارد که می تواند شامل کاشت (ایمپلنت)، ترمیم با برداشتن بافت از دیگر قسمت های بدن جهت جراحی بازسازی پستان استفاده کند. نوع بازسازی بستگی به سن، مشخصات بدن و نوع جراحی‌‌‌‌‌‌‌ دارد. بازسازی پستان با تکنیک های جراحی پلاستیک بیشماری قابل انجام است که ایجاد پستان به نسبت طبیعی از نظر شکل ، ظاهر و سایز بدنبال برداشتن پستان منجر می شود.

تصمیم گیری برای انتخاب هر روش درمانی بر اساس نوع سرطان، گزارش آسیب شناسی، سن، وضعیت سلامت عمومی انجام خواهد شد. عوامل زیستی و رفتاری سرطان پستان، بر درمان موثر است. بعضی از تومورها کوچک هستند ولی به سرعت رشد می‌کنند در صورتی که برخی دیگر بزرگ بوده و رشد کندی دارند. کلینیک دکتر فرهاد موسی زاده به منظور انتخاب طرح درمانی مناسب عواملی را در نظر می گیرد که شامل مرحله و درجه تومور، وضعیت تومور از نظر گیرنده های هورمون، سن بیمار و سلامت عمومی، وضعیت یائسگی، ظهور جهش ژنی در سرطان پستان ارثی (BRCA1 یا BRCA2)

پس از انجام جراحی برنامه درمانی شامل ارزیابی کیفیت زندگی، وضعیت روحی، سلامت جنسی، خستگی، لنف‌ ادم و مدیریت وزن، بررسی در مورد شرایط باروری فرد و در صورت لزوم همراه با مشاوره های لازم در مرکز درمانی، بررسی و مباحثه در ارتباط با اثرات جانبی در حین سرطان پستان شامل علائم یائسگی، سلامت استخوان ها و اختلالات هورمونی، تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی -عروقی، ارزیابی برای احتمال بروز سرطان پستان دگربار و یا سرطان‌های جدید دیگر، انجام یک معاینه کامل فیزیکی و تاکید به ادامه مصرف داروهای تجویز شده دراز مدت، می باشد.

در کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان دکتر فرهاد موسی زاده، ماموگرافی غیر طبیعی و توده های جدید و یا مشکوک، تشخیص جدید سرطان پستان، ارزیابی خطر ابتلا به سرطان پستان و سابقه خانوادگی سرطان پستان، بیماری های غیر سرطانی پستان از جمله آتیپیک، داکتال یا هیپرپلازی لوبولار و سرطان های لوبولار درجا و دیگر مشکلات پستان مانند تغییرات در پوست پستان، ترشح از نوک پستان، عفونت و درد پستان، بزرگ شدن سینه ها و یا توده جدید در مردان و … ارزیابی و تشخیص داده شده و بر اساس پلن درمانی برنامه ریزی شده درمان می گردد.